[Evangelium] 2007-07-11

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Júl. 11., Sze, 05:10:02 CEST

   2007. július 11. - Szerda, Szent Benedek apát, Európa fővédőszentje

   Egy alkalommal:  Péter megkérdezte:  "Nézd, mi  mindenünket elhagytuk,  és
   követtünk téged.  Mi  lesz a  jutalmunk?"  Jézus így  válaszolt:  "Bizony,
   mondom nektek: ti, akik követtetek engem a világ megújulásakor, amikor  az
   Emberfia dicsőséges trónjára ül, együtt  ültök majd vele tizenkét  trónon,
   hogy ítélkezzetek Izrael tizenkét törzse felett. Sőt mindaz, aki  elhagyja
   értem otthonát,  testvéreit,  nővéreit, atyját,  anyját,  gyermekeit  vagy
   földjét, százannyit kap, és elnyeri majd az örök életet."

   Péter apostol a  tanítványok jutalma  felől érdeklődik.  Egészen emberi  a
   kérdés, s érződik  belőle, hogy  Péter is és  a többiek  is inkább  valami
   evilági jutalomra gondolhattak. Isten nagylelkűsége azonban nem csupán itt
   a földi életben  akarja megjutalmazni  a hűséges  tanítványokat, hanem  az
   örök életet ajánlja fel mindenkinek.
   A történet  kapcsán  mindannyiunkban  felmerül  a  kérdés:  miért  követem
   Jézust? Miért vagyok a tanítványa? Mit várhatok tőle? Kérdéseink  jogosnak
   nevezhetők. De vajon  előtte valóban le  tudok-e mondani mindenről?  Képes
   vagyok-e mindent  elhagyni  Jézus szeretetéért?  Elhagyok-e  mindent,  ami
   ehhez a  világhoz köt?  Aki  ezt meg  tudja  tenni, biztosan  számíthat  a
   megígért jutalomra és az örök életre is.

   Adj nekem, jóságos Jézusom
   Téged megértő értelmet,
   Téged átélő érzelmet,
   Hozzád siető lelket,
   Irántad buzgó bensőséget,
   Rád bukkanó bölcsességet,
   Téged felismerő világosságot,
   Érted égő szeretetet,
   Benned élő szívet,
   Téged dicsérő tetteket,
   a Te szavaidra hallgató fület,
   a te szépségedet szemlélő szemet,
   a Te fölségedet magasztaló nyelvet,
   Neked kedves életmódot,
   a Tőled küldött bajokat elviselő békességet,
   Hozzád vágyó hű kitartást,
   és adj, Jézusom, boldog halált!
   Jutalmazz jelenléteddel,
   fényes feltámadással,