[Evangelium] 2007-07-06

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Júl. 6., P, 05:10:02 CEST

   2007. július 6. - Péntek

   Abban az időben: amint Jézus továbbhaladt,  látott egy Máté nevű embert  a
   vámnál ülni. Így szólt  hozzá: "Kövess engem!" Az  felállt és követte  őt.
   Később, amikor  Jézus Máté  házában vendégeskedett,  eljött sok  vámos  és
   bűnös, és helyet foglaltak az asztalnál Jézussal és tanítványaival együtt.
   Meglátták ezt a farizeusok és megkérdezték tanítványait: "Miért eszik a ti
   Mesteretek vámosokkal  és  bűnösökkel?"  Jézus  meghallotta  ezt,  és  így
   válaszolt: "Nem  az egészségeseknek  kell az  orvos, hanem  a  betegeknek.
   Menjetek csak, és tanuljátok meg,  mit jelent ez: Irgalmasságot akarok  és
   nem áldozatot! Nem  azért jöttem, hogy  az igazakat hívjam,  hanem hogy  a
   bűnösöket."

   Jézus azért jött világunkba, hogy megszabadítsa az embereket a rossztól és
   a bűntől. Ezt jelezte az ördögtől megszállottak meggyógyítása, majd  pedig
   a bénával  tett  csoda is,  amelynél  már kifejezetten  előkerül  a  bűnök
   megbocsátásának  fontossága  -  miként   ez  a  tegnapelőtti  és   tegnapi
   evangéliumban szerepelt. A bűnösökhöz, illetve a társadalom által bűnösnek
   ítéltekhez szóló küldetése áll  a mai örömhír  középpontjában is. Itt  már
   nincs szó sem ördögi befolyásról,  sem testi betegségről. Egy embert,  egy
   vámost, azaz  egy  pénzbeszedőt  hív meg,  akit  mások  bűnösnek  tartanak
   foglalkozása miatt.  És  ennek az  embernek  ettől kezdve  megváltozik  az
   élete. Mit teszek, ha meghív engem az irgalmas Jézus?

   Dicséret és hála neked, jóságos Istenem, Uram,
   amiért engem, szegény bűnöst
   egyszülötted lakomájában részesítettél!
   Nem az én érdemem szerint cselekedtél velem,
   hanem kegyelmed szerint.
   Nagy alázattal és forrón kérem szent Fölségedet,
   hogy az áldozás ne váljék ítéletemre,
   hanem bűneim bocsánatára
   és vezéremmé az örök életre.

   Kedves Listatagok,
   Örömmel jelzem,  hogy  a  pünkösdi evangelizáció  keretében  105  listatag
   ajánlására közel 600 új személy iratkozott fel.
   Köszönöm mindenki lelkesedését, aki aktív szerepet vállalt az  e-vangélium
   terjesztésében.  Ajándékkönyvet  a  következő  személyek  nyertek:  Barcza
   Tiborné,  Boros  Teodóra,  Ertl  Sándor,  Kóréné  Horváth  Anita,  Mihalkó
   Józsefné, Szabó Gábor, Szabó János,  Tausz Rózsa, Várdainé Kiss  Krisztina
   és Várfalvi Eszter.

   Sokan tudjátok, hogy  az e-vangélium mellett  a leginkább a  vértanúhalált
   halt Brenner János atya tiszteletének előmozdítását tekintem szívügyemnek.
   Ennek jegyében született Iváncsits Tamás: A jó pásztor című zenés drámája,
   amely most  megjelent CD-n  és  kazettán.A keresztény,  ifjúsági  dalairól
   országosan ismert  szerző ezen  műve  17 dalban  dolgozza fel  János  atya
   életét. Azoknak ajánlom, akik  valami csodálatosat, felemelőt és  meghatót
   szeretnének hallani és  hallgatni. Részletes ismertetés  és a  megrendelés
   lehetősége                         itt                          található:
   [1]http://www.katolikus.hu/szombathely/brenner/brenner-ujd.html
   Az oldalon bele lehet hallgatni a műbe.
   Szeretettel: István atya