[Evangelium] 2007-06-30

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Jún. 30., Szo, 05:10:02 CEST

   2007. június 30. - Szombat

   Abban az időben,  amikor Jézus bement  Kafarnaumba, egy (pogány)  százados
   járult eléje,  és  így szólt:  "Uram,  szolgám bénán  fekszik  otthon,  és
   szörnyen kínlódik."  Jézus  így felelt:  "Megyek  és meggyógyítom  őt."  A
   százados ezt válaszolta:  "Uram, nem vagyok  méltó, hogy hajlékomba  jöjj,
   hanem csak egy  szóval mondd, és  meggyógyul az én  szolgám. Jómagam,  bár
   alárendelt  ember  vagyok,  katonáknak  parancsolok.  Ha  azt  mondom   az
   egyiknek: Menj! -  elmegy; a másiknak:  Jöjj ide! -  akkor hozzám jön;  és
   szolgámnak: Tedd ezt! - és megteszi."
   Amikor Jézus  ezt  hallotta,  elcsodálkozott,  és  így  szólt  kísérőihez:
   "Bizony, mondom  nektek, ekkora  hitet  senkinél sem  találtam  Izraelben.
   Ezért azt mondom nektek: Sokan jönnek majd napkeletről és napnyugatról, és
   asztalhoz telepednek Ábrahám, Izsák és Jákob mellé a mennyek országában, a
   választott nép fiait pedig kivetik a külső sötétségre. Ott sírnak majd, és
   fájdalmukban csikorgatják fogukat." A századosnak pedig azt mondta  Jézus:
   "Menj, és legyen úgy, amint hitted." És meggyógyult a szolga még abban  az
   órában.
   Ezután Jézus Péter  házába ment.  Látta, hogy annak  anyósa lázas  betegen
   fekszik. Megérintette  kezét, mire  a láz  elhagyta őt.  Fel is  kelt,  és
   szolgált  neki.  Amikor  beesteledett,  sok,  ördögtől-megszállott  embert
   vittek Jézushoz.  Szavával kiűzte  a gonosz  lelkeket, és  minden  beteget
   meggyógyított,   hogy    beteljesedjék   Izajás    próféta    jövendölése:
   "Gyengeségeinket magára vette, és betegségeinket ő hordozta."

   A zsidók  által  hitetlennek  tartott pogány  katonatiszt  hitét  Jézus  e
   szavakkal dicséri meg: "ekkora hitet  senkinél sem találtam Izraelben".  A
   hit isteni ajándéka mellett azonban emberi szempontok is lehettek a katona
   kérésének hátterében. A  fegyelemhez és  parancsokhoz szokott  katonatiszt
   feltételezi,  hogy  a  kimondott  szónak  hatása  van.  De   észrevehetjük
   figyelmességét is, amely nem kívánja, hogy Jézus, a törvénytisztelő tanító
   belépjen  egy  pogány  házába,  hiszen   ez  nem  volt  megengedett.   Bár
   parancsnok, e helyzetben beismeri tehetetlenségét és alárendelt szerepét.
   Ezen emberi  szempontok mellett  azonban mégis  a hite  az a  döntő  elem,
   amelyre alapozva Jézus csodával gyógyítja meg szolgáját.

   Új dalt énekeljetek az Úrnak,
   dicsérete zengjen hívei gyülekezetében.
   Teremtőjének örvendjen Izrael,
   és Sion fiai királyuk miatt ujjongjanak.
   Dicsérjék nevét körtánccal,
   kézidobbal s citerával zsoltárt zengjenek neki.
   Mert népében kedvét találja az Úr,
   és a megalázottakat diadallal koszorúzza.
   Örvendjenek dicsőségüknek a szentek,
   ujjongjanak nyugvóhelyükön.
   Szájuk Istent dicsérje,
   és kétélű kard legyen a kezükben,
   hogy a pogányokon bosszút álljanak,
   és a népeket megfenyítsék.
   Királyaikat verjék béklyóba,
   és uraikat vasbilincsbe,
   hogy végrehajtsák rajtuk az ítéletet, amint írva van:
   Ez lesz dicsősége összes szentjeinek!
   149. zsoltár

   Az Egyházmegyei  Ifjúsági Találkozó  keretében  lesz 2007.  június  30-án,
   szombaton Iváncsits Tamás: A jó pásztor című zenés drámájának ősbemutatója
   a Szentgotthárdi Színházban.  Az előadás fél  4-kor kezdődik. Az  ifjúsági
   dalairól országosan  ismert  szerző  évek  óta  nem  írt  nagyobb,  önálló
   darabot. Most,  a Tékozló  fiú,  a Damaszkusz  és  más művek  után  újabb,
   nagyszabású drámát írt, amelyet a fiatal káplán példaértékű papi élete  és
   tragikus halála ihletett.
   Szeretettel várunk mindenkit! Belépődíj nincs.
   A mű az előadás után CD-n és kazettán is megvásárolható.
   Szeretettel: István atya