[Evangelium] 2007-06-29

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Jún. 29., P, 05:10:02 CEST

   2007. június 29. - Péntek, Szent Péter és Szent Pál apostolok

   Abban az időben, amikor Jézus Fülöp Cezáreájának vidékére ért, megkérdezte
   tanítványaitól: "Kinek tartják az emberek az Emberfiát?"
   Ezt válaszolták: "Van, aki Keresztelő  Jánosnak, van, aki Illésnek,  mások
   Jeremiásnak vagy valamelyik prófétának." Ő  tovább kérdezte őket: "Hát  ti
   kinek tartotok engem?" Simon Péter válaszolt: "Te vagy a Krisztus, az  élő
   Isten Fia."
   Erre Jézus azt mondta neki: "Boldog vagy, Simon Jónás fia, mert nem a test
   és a vér  nyilatkoztatta ki ezt  neked, hanem az  én mennyei Atyám.  Ezért
   mondom neked, hogy te Péter vagy, és én erre a sziklára építem Egyházamat,
   s a pokol kapui  nem vesznek erőt rajta.  Neked adom a mennyek  országának
   kulcsait: Amit megkötsz a  földön, meg lesz kötve  a mennyben is, és  amit
   feloldasz a földön, fel lesz oldva a mennyben is."

   A  két  apostolfejedelem,  Péter  és  Pál  személyében  két  olyan  embert
   ismerhetünk  meg,  akiknek   különböző  módon   kezdődött,  de   hasonlóan
   fejeződött  be  az  élete.  Péter  egyszerű  galileai  halász  volt,  akit
   mindennapi munkája közben  hívott meg Jézus,  hogy tanítványa legyen.  Pál
   tanult és  művelt ember  volt, akit  keresztényüldöző tevékenysége  közben
   szólított meg az Úr a damaszkuszi úton.
   Személyüket összeköti, hogy mindketten új nevet kaptak Jézustól:  Simonból
   Péter, Saulból pedig Pál lett. Mindketten az evangélium hirdetői lettek és
   Rómában szenvedtek vértanúhalált. Péter keresztre feszítették, Pált  pedig
   lefejezték. Péter a szeretet megvallásában, Pál pedig a hit továbbadásában
   példakép számunkra.

   Víg ének árad földünkön ma szerteszét,
   ma üljük két nagy főapostol ünnepét.
   Vérével őket Megváltónk szentelte fel,
   és Egyházában fővezérül tette meg:
   Szent Pétert és Pált zengik minden nemzetek.

   Mint két olajfa, ők előtte díszlenek,
   mint két nagy fáklya, lángolóan fénylenek,
   csodáljuk égnek két sugárzó ablakát;
   ők bűnök láncát oldva börtönt törnek át,
   s hívőknek nyitják mennyek boldog ajtaját.

   Vég nélkül áldja énekszó a jó Atyát,
   hasonlón hozzá egyszülöttjét, szent Fiát,
   a Szentléleknek szóljon áldás, hódolat,
   a Háromsághoz szálljon hálaáldozat,
   most és örökre őt dicsérje szív, ajak. Ámen.

   Az Egyházmegyei  Ifjúsági Találkozó  keretében  lesz 2007.  június  30-án,
   szombaton Iváncsits Tamás: A jó pásztor című zenés drámájának ősbemutatója
   a Szentgotthárdi Színházban.  Az előadás fél  4-kor kezdődik. Az  ifjúsági
   dalairól országosan  ismert  szerző  évek  óta  nem  írt  nagyobb,  önálló
   darabot. Most,  a Tékozló  fiú,  a Damaszkusz  és  más művek  után  újabb,
   nagyszabású drámát írt, amelyet a fiatal káplán példaértékű papi élete  és
   tragikus halála ihletett.
   Szeretettel várunk mindenkit! Belépődíj nincs.
   A mű az előadás után CD-n és kazettán is megvásárolható.
   Szeretettel: István atya