[Evangelium] 2007-05-28

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Május. 28., H, 05:10:02 CEST

   2007. május 28. - Hétfő

   Abban az  időben:  Amikor Jézus  útnak  indult, odasietett  hozzá  valaki,
   térdre borult  előtte,  és úgy  kérdezte:  "Jó Mester!  Mit  tegyek,  hogy
   elnyerjem az örök életet?" Jézus megkérdezte: "Miért mondasz engem  jónak?
   Senki sem  jó, csak  az Isten.  Ismered  a parancsokat:  Ne ölj!  Ne  törj
   házasságot! Ne lopj! Ne  tanúskodj hamisan! Ne  csalj! Tiszteld apádat  és
   anyádat!" Ekkor az így válaszolt:  "Mester, ezeket mind megtartottam  kora
   ifjúságomtól fogva."
   Jézus ránézett  és  megkedvelte. Ezt  mondta  neki: "Valami  hiányzik  még
   belőled. Menj,  add el,  amid van,  oszd  szét a  szegények közt,  és  így
   kincsed lesz az  égben. Aztán gyere  és kövess engem!"  Ennek hallatára  ő
   elszomorodott, és leverten távozott, mert nagy vagyona volt.
   Jézus ekkor körülnézett, és így szólt tanítványaihoz: ,;Milyen nehezen jut
   be a gazdag az Isten országába!" A tanítványok megdöbbentek szavain. Jézus
   azonban megismételte: "Fiaim, milyen nehéz bejutni a gazdagoknak az  Isten
   országába! Könnyebb a tevének átmenni a tű fokán, mint a gazdagnak bejutni
   az  Isten  országába."  Azok  még  jobban  csodálkoztak,  és  kérdezgették
   egymást: "Hát  akkor ki  üdvözülhet?" Jézus  rájuk nézett,  és  folytatta:
   "Embernek  lehetetlen   ez,  de   Istennek  nem.   Mert  Istennek   minden
   lehetséges."

   A Jézushoz járuló  és tőle  az örök  élet után  érdeklődő ifjú  jószándéka
   megkérdőjelezhetetlen. A szüleitől  kapott örökség  gazdaggá tette,  nincs
   gondja a megélhetéssel. Az anyagi jóléten túl valami többre vágyik,  lelki
   értékeket keres. Jézusban valószínűleg nem  egy isteni tanítót, hanem  egy
   bölcs embert lát, akinek megadja a tanítóknak kijáró szokásos tiszteletet.
   Jézus először pontosan azt a választ adja neki, amit bármelyik más  tanító
   mondott volna ebben a helyzetben, felsorolva a legfontosabb parancsokat.
   A fiú viszont  a törvények  megtartásán túl többet  szeretne, ezért  Jézus
   megmutatja neki ezt  az utat: mondjon  le gazdagságáról, földi  kincseiről
   annak érdekében, hogy lelki kincseket gyűjthessen. Ekkor azonban  kiderül,
   hogy a jószándék ellenére az ifjú ragaszkodik vagyonához, s inkább elmegy,
   de ezen az áron nem követi a Mestert.
   Az esetet  követően  Jézus  megmagyarázza  tanítványainak,  hogy  a  földi
   gazdagsághoz való ragaszkodás akadály lehet az örök élet felé vezető úton.
   Nem  maga  a  gazdagság,  hanem  az,  ha  valaki  inkább  a   gazdagsághoz
   ragaszkodik, mintsem Istenhez.

   Ima az evangélium terjedéséért
   Mindenható Istenünk,  te  azt akartad,  hogy  minden ember  üdvözüljön  és
   eljusson az igazság  ismeretére. Tekints a  sok aratnivalóra,  mindazokra,
   akik szomjazzák evangéliumod  tanítását, és  küldj munkásokat  aratásodba,
   hogy minden emberhez eljusson az örömhír!
   Add nekem, Uram, Szentlelked erejét, és küldj engem is, hogy az evangélium
   lelkes hirdetője legyek! Erősítsd bennem, Istenem, a hivatástudatot,  hogy
   az én feladatom is az emberek üdvösségének szolgálata.
   Táplálj minket,  Urunk,  Igéddel és  Szent  Testeddel! Gyűjtsön  össze  és
   formáljon  minket  egy  közösséggé  az  igazság  tanítása  és   támogasson
   bennünket a  szentségek  ereje, hogy  előbbre  jussunk az  üdvösség  és  a
   szeretet útján.
   Add,  hogy  az  evangélium  hirdetése  megteremje  gyümölcsét,  és  általa
   megdicsőüljön a te neved a világon.

   Kedves listatagok!
   Az  első  pünkösdkor  kezdődött  az  evangélium  hirdetése  a   Szentlélek
   erejével.  Az  evangélium   hirdetése  minden  korban   az  Egyház   egyik
   legfontosabb feladata,  amelyhez  a  pünkösdkor  reánk  szálló  Szentlélek
   mindig új erőt ad nekünk.
   Az előző években is tartottunk pünkösd  táján ilyen akciót, ezért most  is
   bátorítalak benneteket, hogy  hirdessétek az  evangéliumot, és  ajánljátok
   barátaitoknak listánkat. Pünkösdi evangelizációs akciónk végén 10 db Világ
   legszebb imái  című  könyvet  kaphatnak  a  leglelkesebbek.  A  következőt
   kellene tenni:
   Írjatok  egy  személyes  levelet   barátaitoknak,  amiben  ajánljátok   az
   e-vangélium  listát.  Ha  jelzik  nektek,  hogy  szeretnének  csatlakozni,
   küldjétek el  nekem a  his at katolikus.hu címre  a feliratkozni  szándékozók
   nevét és e-mail címét, és én mindenkit felírok a listára. Kérem, hogy csak
   annak a címét  küldjétek, aki ezt  valóban kéri. Külön  jelezzétek, ha  az
   illető pap és melyik egyházmegyéhez tartozik.
   Az akció pünkösdtől, azaz 2007. május  27-től egy hónapon át június  27-ig
   tart. Ekkor 5 db könyvet az az 5 listatag kap ajándékba, akik a legtöbb új
   feliratkozót ajánlották.  A másik  5  könyvet pedig  - őket  leszámítva  -
   mindazok között  sorsolom  ki, akik  az  egy  hónap alatt  legalább  5  új
   listatagot jeleztek  nekem.  (Csak  a  május  27-től  június  27.  éjfélig
   elküldötteket vesszük figyelembe.) Akinek van 5 barátja, már megnyerheti a
   Világ legszebb imái könyvet.
   A Szentlélek adjon nektek bátorságot, hogy hirdessétek az evangéliumot!
   Köszönettel: István atya