[Evangelium] 2007-05-26

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Május. 26., Szo, 05:10:01 CEST

   2007. május 26. - Szombat, Néri Szent Fülöp

   Amikor feltámadása  után  Jézus  még  együtt  volt  övéivel,  Péter  látta
   egyszer, hogy utána jön  az a tanítvány, akit  Jézus szeretett. Az, aki  a
   vacsorán odahajolt hozzá, és megkérdezte: "Uram, ki az, aki téged elárul?"
   Ennek láttára Péter Jézushoz fordult: "Uram, hát ővele mi lesz?" Jézus így
   felelt: "Ha azt akarom, hogy így maradjon, amíg el nem jövök, mit  törődöl
   vele? Te  csak kövess  engem!" Így  a tanítványok  között elterjedt  az  a
   vélemény, hogy ez a tanítvány nem  hal meg. Jézus azonban nem azt  mondta:
   "Nem hal  meg", hanem:  "Ha azt  akarom, hogy  így maradjon,  amíg el  nem
   jövök, mit törődöl vele?" Ez az a tanítvány, aki tanúságot tesz minderről,
   és ezeket írta. Tudjuk,  hogy igaz az  ő tanúsága. Jézus  még sok mást  is
   cselekedett. Ha egyenként mind  megírnák, azt hiszem,  az egész világ  sem
   tudná befogadni a könyveket, amelyeket írni kellene.

   János evangéliumának befejező sorait olvastuk a mai napon amely részben  a
   "szeretett  tanítványnak"  -  aki  mag  János  apostol  és  evangélista  -
   küldetéséről  esik  szó.  A   többi  apostol  már  korábban   vértanúságot
   szenvedett, de János, aki  az I. század vége  felé írta meg  evangéliumát,
   egészen magas kort ért  meg. Emiatt a tanítványok  azt vélték, hogy  talán
   nem is fog  meghalni. Az  evangélista ezt  a nézetet  cáfolja, s  egyúttal
   saját küldetéséről, a tanúságtételről beszél.
   Küldetésének feltárásakor  János evangélista  Jézussal való  kapcsolatának
   kezdetéhez, meghívásához megy  vissza, mint olyan  élményhez, amely  ettől
   kezdve meghatározza egész életét. Jézus hívta meg őt, hogy apostol legyen,
   Jézust követte  és  hallgatta  éveken  át, majd  pedig  az  Úr  halála  és
   feltámadása után  annak  élt,  hogy Jézust  megismertesse  az  emberekkel.
   Jézusról a  megváltóról  és  Üdvözítőről, a  kereszten  önmagát  feláldozó
   Istenfiúról a húsvétkor  feltámadó Úrról  tesz tanúságot  élőszóban és  az
   általa leírt örömhír segítségével is.
   Vajon az én életemnek is Jézus a középpontja? Tanúságot teszek-e róla?

   Ó, Uram,  nem merem  már  ígérni, hogy  megjobbítom  életemet! Ha  te  nem
   segítesz, csak  rosszat tudok  tenni. Ha  nem segítesz,  még szeretni  sem
   tudlak. Magamban  semmit sem  bízom, Jézusom.  Bizalmatlan vagyok  önmagam
   iránt, benned azonban  bízom! Uram,  Jézus Krisztus, ha  te nem  segítesz,
   sohasem leszek képes jót tenni! Ha te nem segítesz, elvesztem. Jézus, légy
   az  én  Jézusom,  ez  számomra  az  üdvösség!  Add,  hogy  ne   félelemből
   ragaszkodjak hozzád, hanem szeretetből! Nem  akarok mást tenni, mint a  te
   akaratodat. Szentháromság egy Isten, könyörülj rajtam!
   Néri Szent Fülöp

   Kedves listatagok!
   Egyik listatag imát kér  egy családért, hogy  rendeződjenek dolgaik és  az
   apa újra visszataláljon hozzájuk.
   Egy aggódó keresztanya keresztgyermekei családjának békéjéért kér imát.

   2007. július  30-án  Borsodnádasdról  autóbusz  indul  Medugorjéba  a  18.
   Nemzetközi Ifjusági  Találkozóra. Hazaérkezés  augusztus 7-én.  Részvételi
   díj: 21000.- Ft szállás 54 euró. Jelentkezés: Kovács Albinné Ildikó,  Tel:
   36/354-233 vagy 30/4599733.