[Evangelium] 2007-05-25

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Május. 25., P, 05:10:02 CEST

   2007. május 25. - Péntek

   Amikor (feltámadása után egy alkalommal) Jézus megjelent tanítványainak és
   velük étkezett,  megkérdezte Simon  Pétertől:  "Simon, János  fia,  jobban
   szeretsz-e engem, mint ezek?" Péter így szólt: "Igen, Uram, te tudod, hogy
   szeretlek." Erre Jézus azt mondta neki: "Legeltesd bárányaimat!"
   Aztán újra megkérdezte tőle: "Simon, János fia, szeretsz te engem?" Ő  azt
   felelte: "Igen,  Uram,  tudod,  hogy szeretlek!"  Erre  azt  mondta  neki:
   "Legeltesd juhaimat!"
   Majd harmadszor is megkérdezte tőle:  "Simon, János fia, szeretsz  engem?"
   Péter elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte: "Szeretsz engem?", és
   ezt válaszolta: "Uram, te  mindent tudsz, azt  is tudod, hogy  szeretlek!"
   Jézus pedig ismét ezt mondta: "Legeltesd juhaimat! Bizony, bizony,  mondom
   neked: Amikor még fiatal  voltál, felövezted magad,  és oda mentél,  ahová
   akartál. De  ha megöregszel,  kiterjeszted  karjaidat. Más  fog  felövezni
   téged, és  oda visz,  ahova nem  akarod." Azt  jelezte e  szavakkal,  hogy
   (Péter)  milyen  halállal  dicsőíti  majd   meg  az  Istent.  Azután   még
   hozzátette: "Kövess engem!"

   Jézus kérdésére Péter apostol háromszor vallja meg szeretetét az Úr iránt,
   aki őrá  bízza  Egyháza vezetését.  E  jézusi cselekedetre  és  megbízásra
   hivatkozva állíthatjuk, hogy  Péter apostol utódai,  a római pápák  minden
   korban szintén Jézus megbízásából, az  ő helyetteseként, követeként, az  ő
   nevében  kormányozzák  az  Egyház  közösségét.  De  ugyanez  elmondható  a
   püspökökről az egyházmegye és a papokról a plébánia szintjén.  Krisztustól
   kapott lelkipásztori  hatalmukat a  rájuk bízott  közösség építésére  kell
   gyakorolniuk,  mégpedig  úgy,  hogy  ne  csak  tekintélyükkel,  hanem   jó
   példájukkal is élen járjanak.
   Az evangéliumi  részből az  is következik,  hogy az  egyházi  személyeknek
   szeretniük kell azt a Jézust, aki őket meghívta a szolgálati papságra,  és
   szeretettel kell fordulniuk  a hívek felé,  akiknek vezetését Jézus  bízta
   rájuk. Ezt a  gondoskodó, segítő  és jó  tanácsot adó  szeretetet a  hívek
   minden bizonnyal  engedelmességgel  fogják meghálálni  és  követni  fogják
   vezetőiket az életszentségre való törekvésben.

   Köszöntelek, ó kegyelemmel teljes, az Úr van teveled. Köszöntelek, örömünk
   eszköze,  aki  által  kárhoztató  ítéletünk  már  visszavonatott  és  áldó
   ítéletté változott.
   Köszöntelek, Isten dicsőségének temploma,  az egek királyának szent  háza.
   Te vagy Isten kiengesztelődése az emberekkel.
   Köszöntelek, ó örömünknek Anyja. Te valóban áldott vagy, mert az asszonyok
   között egyedül te voltál méltó  arra, hogy Teremtőd anyja légy.  Boldognak
   mondanak téged  minden  nemzetek.  Ó Mária,  ha  beléd  vetem  bizalmamat,
   üdvözülni fogok. Ha oltalmad  alatt leszek, nincs  mitől félnem, mert  aki
   téged tisztel,  annak birtokában  vannak az  üdvösség fegyverei,  melyeket
   Isten csak azoknak ad meg, akiket üdvözíteni akar.
   Jeruzsálemi Szent András

   Kedves listatagok!
   Az  első  pünkösdkor  kezdődött  az  evangélium  hirdetése  a   Szentlélek
   erejével.  Az  evangélium   hirdetése  minden  korban   az  Egyház   egyik
   legfontosabb feladata,  amelyhez  a  pünkösdkor  reánk  szálló  Szentlélek
   mindig új erőt ad nekünk.
   Az előző években is tartottunk pünkösd  táján ilyen akciót, ezért most  is
   bátorítalak benneteket, hogy  hirdessétek az  evangéliumot, és  ajánljátok
   barátaitoknak listánkat. Pünkösdi evangelizációs akciónk végén 10 db Világ
   legszebb imái  című  könyvet  kaphatnak  a  leglelkesebbek.  A  következőt
   kellene tenni:
   Írjatok  egy  személyes  levelet   barátaitoknak,  amiben  ajánljátok   az
   e-vangélium  listát.  Ha  jelzik  nektek,  hogy  szeretnének  csatlakozni,
   küldjétek el  nekem a  his at katolikus.hu címre  a feliratkozni  szándékozók
   nevét és e-mail címét, és én mindenkit felírok a listára. Kérem, hogy csak
   annak a címét  küldjétek, aki ezt  valóban kéri. Külön  jelezzétek, ha  az
   illető pap és melyik egyházmegyéhez tartozik.
   Az akció pünkösdtől, azaz 2007. május  27-től egy hónapon át június  27-ig
   tart. Ekkor 5 db könyvet az az 5 listatag kap ajándékba, akik a legtöbb új
   feliratkozót ajánlották.  A másik  5  könyvet pedig  - őket  leszámítva  -
   mindazok között  sorsolom  ki, akik  az  egy  hónap alatt  legalább  5  új
   listatagot jeleztek  nekem.  (Csak  a  május  27-től  június  27.  éjfélig
   elküldötteket vesszük figyelembe.) Akinek van 5 barátja, már megnyerheti a
   Világ legszebb imái könyvet.
   A Szentlélek adjon nektek bátorságot, hogy hirdessétek az evangéliumot!
   Köszönettel: István atya