[Evangelium] 2007-05-24

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Május. 24., Cs, 05:10:02 CEST

   2007. május 24. - Csütörtök, Szűz Mária, a keresztények segítsége

   Abban a időben Jézus az égre emelte szemét és így imádkozott: Szent Atyám,
   nemcsak tanítványaimért könyörgök, hanem azokért is, akik a szavukra hinni
   fognak bennem. Egyek legyenek mindnyájan! Amint te, Atyám, bennem vagy  és
   én tebenned, úgy legyenek ők is  mibennünk, és így elhiggye a világ,  hogy
   te küldtél engem.  Megosztottam velük a  dicsőséget, amelyet nekem  adtál,
   hogy egyek legyenek, amint mi egyek vagyunk: én őbennük, te énbennem, hogy
   így ők is  teljesen egyek legyenek,  s megtudja a  világ, hogy te  küldtél
   engem, és szereted őket,  amint engem szerettél.  Atyám! Azt akarom,  hogy
   akiket  nekem  adtál,  ott  legyenek  velem,  ahol  én  vagyok,  s  lássák
   dicsőségemet, amelyet  nekem  adtál, mivel  már  a világ  teremtése  előtt
   szerettél engem. Én igaz Atyám! A világ nem ismert meg, de én ismerlek,  s
   ők is megismerték, hogy te küldtél engem. Megismertettem velük nevedet, és
   ezután is megismertetem, hogy a szeretet, amellyel engem szeretsz,  bennük
   legyen, és én is őbennük legyek.

   Főpapi imájának  harmadik  részében  Jézus  a  jövőbe  előre  tekintve  az
   Egyházért  és  tagjaiért  imádkozik  az  Atyához,  mindazokért,  akik   az
   elkövetkezendő  időkben  hinni  fognak   benne.  Először  a  hívek   közti
   egységért, majd a  szeretetért imádkozik.  Mindkettőnek az Atya  és a  Fiú
   kapcsolata a  mintája. Olyan  egységért  és olyan  szeretetért  imádkozik,
   amely a mennyei Atya és Jézus között van.
   Az  elmúlt   évszázadok   egyháztörténelmére   visszatekintve   meg   kell
   állapítanunk, hogy  bár  Jézus  olyan  nagyon  kívánta  ezt  a  szeretetre
   alapozott egységet, mégis az emberek - talán éppen a szeretet hiánya miatt
   - sokszor megsértették az egységet.
   Minden embernek - tartozzék bármelyik keresztény felekezethez is - újra az
   Atya és a  Fiú kapcsolatára,  mint legfőbb példára  kell tekintenie,  hogy
   újra megtaláljuk az egység és a szeretet útját.

   Készíts fel  minket, ó  Mária, Fiad  eljövetelére! Fogadj  el minket  napi
   problémáinkkal, gyöngeségeinkkel és hibáinkkal, válságainkkal,  személyes,
   családi és társadalmi esendőségeinkkel együtt!
   Ne hagyd, hogy elveszítsük jószándékunkat!
   Ne hagyd, hogy elveszítsük  lelkiismeretünk őszinteségét és  magatartásunk
   becsületét!
   Járj közben imádságod által!
   Mentsd meg az egész világ békéjét!
   Légy velünk, te Szeplőtelen! Légy velünk!
   Légy az Egyházzal és a világgal! Ámen.
   II. János Pál pápa