[Evangelium] 2007-05-19

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Május. 19., Szo, 05:10:03 CEST

   2007. május 19. - Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus  így szólt  tanítványaihoz: Bizony,  bizony,  mondom
   nektek: Bármit  kértek majd  az én  nevemben az  Atyától, megadja  nektek.
   Mindeddig semmit sem kértetek  az én nevemben.  Kérjetek, és kaptok,  hogy
   örömötök teljes legyen! Ezeket hasonlatokban mondtam nektek. Eljön az óra,
   amikor már nem  hasonlatokban szólok, hanem  nyíltan beszélek az  Atyáról.
   Azon a napon majd az én nevemben kértek, és nem mondom azt nektek, hogy én
   kérem értetek  az  Atyát. Hiszen  az  Atya  szeret titeket,  mivel  ti  is
   szerettetek engem,  és  hittétek, hogy  az  Istentől jöttem.  Eljöttem  az
   Atyától és a világba  jöttem. Most elhagyom a  világot, és visszatérek  az
   Atyához.
   Jn 16,23b-28

   Elmélkedés:

   Jézus arra  bíztatja apostolait,  hogy bátran  forduljanak kéréseikkel  az
   Atyához, és ő  teljesíteni fogja  azokat. Az ember,  aki Istennel  szemben
   sokszor   megtapasztalja    kicsinységét,   de    tudatában   van    Isten
   mindenhatóságának, ösztönösen is odafordul kéréseivel ahhoz, akitől reméli
   azok teljesítését.  Jézus  azonban  az  imának  ennél  magasabb  szintjére
   szeretne elvezetni minket, arra az igazi imára, amely az Ő nevében  fordul
   az Atyához. A Jézus nevében való imádkozás feltételezi, hogy  kapcsolatban
   vagyunk vele és azt fogjuk kérni, ami az ő akaratának megfelel. Imádságunk
   feltétele továbbá az is, hogy szeressük őt. Mindazok kérése teljesül, akik
   szeretik  Jézust   és  hiszik,   hogy  az   Atya  küldte   őt.   Kéréseink
   teljesítésének alapja  Isten  irántunk való  szeretete,  akinek  gyermekei
   vagyunk.

   Ugyancsak erős dolgot kérek tőled,  én igaz Istenem, nem kevesebbet,  mint
   azt, hogy szeresd az olyan embert, aki Téged nem szeret; hogy nyiss  ajtót
   az olyannak, aki  nem kopogtat;  hogy egészséget adj  az olyannak,  akinek
   kedvére van a betegség és  azt szántszándékkal növeli magában. Te  mondod,
   Uram, hogy  a bűnösök  keresésére jöttél:  nos, Uram,  hát ezek  az  igazi
   bűnösök!
   Ne nézd a mi vakságunkat, Istenem, hanem azt a sok vért, amelyet a te Fiad
   ontott  ki  értünk!   Ragyogtasd  irgalmad  ezzel   a  nagyra   növekedett
   gonoszsággal szemben! Ne  feledd, Uram, hogy  a te teremtményeid  vagyunk!
   Szolgáljon javunkra a te jóságod és irgalmad!
   Avilai Szent Teréz

   Kedves Listatagok!
   A  Budapaest-Rákosligeti  Plébánia   szervezésében  zarándoklat  indul   a
   pünkösdi Csíksomlyói búcsúra  2007. május 24-28-ig.  Néhány hely még  van.
   Részvételi díj: 38.000 Ft félpanziós ellátással. Érdeklődni a  Rákosligeti
   Plébánián lehet a (06)1/257-9427 telefonszámon.

   Megjelent  az   IGEN   legújabb   száma.   A   tartalom   itt   olvasható:
   http://www.igen.hu/index.php?pg=cikk&cikk=79
   Kapható a  templomokban.  Ha  az  Ön  egyházközségében  mégsem,  forduljon
   plébánosához,  illetve  vegye  fel   a  kapcsolatot  a   szerkesztőséggel.
   Drótposta: igen at igen.hu, telefon (üzenetrögzítős): (1)317-5369.

   Imákat kér egy listatag, akinél rosszindulató daganatot találtak.
   Egy, a napokban vétlenül balesetet  szenvedett, 6 gyermekes édesapáért  és
   családjáért is imát kérnek.
   Alkoholizmussal küzdő férjéért, gyógyulásáért kér imát egy listatag.
   Egy listatag imát  kér testvére megtéréséért,  egy válságba jutott  család
   tagjaiért, valamint  édesanyjáért,  hogy  meg  tudjon  bocsátani  múltbéli
   dolgokat.
   Imát kér  még egy  listatag 5  éves féltestvéréért,  akit sérvvel  műtenek
   nemsokára.
   Egy  tag   fia   szorgalmasabb  tanulásáért,   megtéréséért,   testi-lelki
   gyógyulásáért,  valamint  az   iskolaösszevonások  miatti  nehéz   helyzet
   megoldódásáért kér imát.
   A kérelmezők nevében is köszönöm mindenki imáit!
   István atya