[Evangelium] 2007-05-14

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Május. 14., H, 05:10:02 CEST

   2007. május 14. - Hétfő

   Jézus az utolsó vacsorán  így szólt apostolaihoz:  Ha eljön a  Vigasztaló,
   akit az Atyától küldök, az Igazság Lelke, aki az Atyától származik, ő majd
   tanúságot tesz rólam.  Tegyetek ti  is tanúságot  rólam, hiszen  kezdettől
   fogva velem vagytok! Azért mondtam ezt nektek, hogy meg ne botránkozzatok.
   Ki fognak  zárni benneteket  a  zsinagógákból. Sőt  eljön az  óra,  amikor
   mindaz, aki megöl titeket, azt hiszi, hogy szolgálatot tesz Istennek,  így
   tesznek majd veletek,  mert nem ismerik  sem az Atyát,  sem engem.  Ezeket
   azért mondtam el nektek, hogy amikor eljön az óra, eszetekbe jusson,  hogy
   előre megmondtam nektek.
   Jn 15,26 - 16,4a

   Elmélkedés:

   A Szentlelket  megígérő  Jézus azt  mondja  az apostoloknak,  hogy  ők  is
   tegyenek tanúságot róla, ahogyan maga  a Lélek is tanúskodik Jézusról.  Az
   apostolok  Jézus  életének   szemtanúi  voltak.   Vele  voltak   nyilvános
   működésének három esztendejében,  amikor a városokat  és falvakat  bejárva
   hirdette az örömhírt. Hallották tanítását és látták csodáit, amelyeket  az
   embereken, főként a betegeken véghezvitt. Az Úr most azt kéri tőlük,  hogy
   távozása  után  folytassák  az  igehirdetést,  adják  tovább  tanítását  ,
   tanúskodjanak  haláláról  és  feltámadásáról.  Ezt  az  emberi   szavakkal
   kifejezett tanúságtételt a Szentlélek hitelesíti.
   A Szentlélek,  akit  itt Jézus  az  Igazság Lelkének  nevez,  sugallja  az
   apostoloknak és tanítványoknak,  hogy mit hirdessenek.  Ő biztosítja  azt,
   hogy ez az emberi szó mindig megfeleljen az igazságnak és minden korban  ő
   buzdít  egyeseket   arra,  hogy   bátran  vállalkozzanak   az   evangélium
   továbbadására. Vajon működik-e bennem ily módon a Lélek?

   Ó Mária, szentebb minden szenteknél, nagyobb minden teremtménynél. Te vagy
   az  egyetlen,  akiben  egyesülten  ragyog   az  anyaság  és  a   szüzesség
   fényessége, mert te vagy az Isten  kiválasztott anyja. Űzd el lelkemből  a
   sötétséget és a jótól való gonosz vonakodást!
   Szent Fiad szívesen hallgat terád: ó édesanya, lépj közbe értem! Míg  tart
   ez a nyomorúságos élet, védelmezz és oltalmazz, és ha üt az óra, s el kell
   hagynom a  testet, állj  mellettem,  én úrnőm,  és vezesd  el  halhatatlan
   lelkemet az örökkévaló hajlékba.
   Találjak ott kegyelmes bírót  isteni Fiadban, és  boldogan jussak el  oda,
   ahol a vég nélküli fényesség ragyog minden kiválasztott számára.