[Evangelium] 2007-05-10

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Május. 10., Cs, 05:10:02 CEST

   2007. május 10. - Csütörtök

   Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: "Amint engem  szeret az Atya,  úgy
   szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen."

   Az emberi szavak könnyen tudnak lelkesedést kiváltani bennünk. Sokszor nem
   is vizsgáljuk a szavak mélyebb értelmét vagy azok igazságtartalmát,  hanem
   könnyedén engedjük magunkat vezetni a hangzatos és tetszetős  kijelentések
   által. Az  ilyen emberi  szavak azonban  nem tudnak  igazi, tartós  örömet
   ébreszteni bennünk,  s ez  azonnal kiderül,  mihelyst nehezebb  idők  vagy
   próbatételek következnek. Az emberi  szó által kiváltott pillanatnyi  vagy
   rövid ideig tartó lelkesedés tehát nem egyezik meg az örömmel.
   Ezzel szemben  az  isteni szó  igazi  örömre gyújtja  szívünket.  A  görög
   evangélium szó örömhírt jelent, melyet  Jézus hirdetett egykor, s  amelyet
   ránk bízott, hogy továbbadjuk, mint az őtőle származó öröm forrását. Jézus
   tanításának figyelmes hallgatása,  annak következetes  megtartása, azaz  a
   vele való egység a tanítványok számára a soha meg nem szűnő örömforrás.  A
   Jézussal való  beszélgetés,  azaz  az  imádság  szintén  az  öröm  forrása
   számunkra, de örömmel tölt el minket annak tudata is, hogy a  próbatételek
   után a hűségesek elnyerik az üdvösséget.

   Ó,   Legszentebb   Szűz,   vigasztald   meg   mindazok   családját,   akik
   kivándoroltak, vigasztald  meg  a munkanélkülieket,  a  szenvedőket;  akik
   testükön-lelkükön  valamilyen   válságos   helyzet   sebhelyeit   viselik.
   Vigasztald a fiatalokat, különösképp azokat, akik elhagyatottak és oly sok
   szomorú oka van  annak, hogy senkiben  sem bízhatnak; mindazokat,  akikben
   égő  vágy   él  a   szeretetre,  a   jótékonyságra,  az   adakozásra,   az
   önzetlenségre, akik a szellemi és társadalmi gyarapodás magasröptű eszméit
   dédelgetik!
   Ó,  Vigasztaló  Anya,  nyújts  nekünk  vigasztalást  és  világosítsd   meg
   elménket, hogy megértsük: a boldogság titka a jóságban rejlik, abban, hogy
   mindig hűségesen kövessük egyszülött Fiadat, Jézust!
   II. János Pál pápa