[Evangelium] 2007-05-08

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Május. 8., K, 05:10:02 CEST

   2007. május 8. - Kedd

   Az utolsó  vacsorán mondott  beszédében  Jézus így  szólt  tanítványaihoz:
   "Békességet hagyok rátok. Az én békémet adom nektek. Nem úgy adom, ahogy a
   világ adja nektek. Ne nyugtalankodjék  szívetek, és ne csüggedjen!  Hiszen
   hallottátok, hogy  azt  mondtam:  Elmegyek, de  visszajövök  hozzátok.  Ha
   szeretnétek engem, örülnétek annak, hogy  az Atyához megyek, mert az  Atya
   nagyobb nálam. Előre megmondtam nektek, mielőtt megtörténnék, hogy ha majd
   bekövetkezik, higgyetek. Már nem sokat beszélek veletek, mert jön a  világ
   fejedelme. Rajtam ugyan nincs hatalma; hogy azonban megtudja a világ, hogy
   szeretem az Atyát: úgy cselekszem, amint az Atya meghagyta nekem."
   Jn 14,27-31a

   Elmélkedés:

   Békességet hagyok  rátok. Az  én békémet  adom nektek  - mondja  Jézus  az
   utolsó vacsorán.  A vallásos  és  rendszeres szentírásolvasó  számára  nem
   előzmény nélküliek e szavak, hanem azonnal észreveszi, hogy az ószövetségi
   idők jövendölései  beteljesednek  azáltal,  hogy Jézus  ajándékba  adja  a
   világnak és az emberiségnek az igazi a békét.
   A  prófétai   jövendölésekben  sokszor   előkerül  a   gondolat,  hogy   a
   messiáskirály elérkezésével és Isten uralmának megvalósulásával  elérkezik
   a földre  a békesség.  Izajás például  a "béke  fejedelmének"  jöveteléről
   beszél, Mikeás  pedig azt  mondja az  eljövendőről, hogy  "ő maga  lesz  a
   béke". A  jövendölések  megvalósulását  először akkor  tapasztalja  meg  a
   világ, amikor Jézus születésekor az  angyalok békét hirdettek a  jóakaratú
   embereknek. Ahol  pedig  Jézus  fellép,  ott a  béke  is  megjelenik,  bár
   tanítása felforgatja  ennek a  világnak  a rendjét,  hogy az  isteni  béke
   költözzön helyébe. Találjuk meg boldogságunkat a békességszerzésben!

   Uram,  taníts  meg  engem  igaz  nagylelkűségre!  Taníts  meg,  hogy   úgy
   szolgáljak neked, ahogy  azt megérdemled, hogy  számolgatás nélkül  adjak,
   sebeket  észre  sem  véve   harcoljak,  pihenés  nélkül  munkálkodjak,   s
   feláldozzam  magam  minden  jutalom  reménye  nélkül,  csak  azért,   hogy
   akaratodat teljesítsem!
   Szalézi Szent Ferenc