[Evangelium] 2007-05-07

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Május. 7., H, 05:10:03 CEST

   2007. május 7. - Hétfő

   Jézus az  utolsó  vacsorán  így beszélt  tanítványaihoz:  "Aki  ismeri  és
   teljesíti parancsaimat, az szeret engem. Aki pedig szeret engem, azt Atyám
   is szereti.  Én is  szeretni fogom  őt, és  kinyilatkoztatom magam  neki."
   Júdás - nem a karióti - itt közbeszólt: "Uram, hogyan van az, hogy  nekünk
   akarod kinyilatkoztatni magadat, és nem a világnak?" Jézus így  folytatta:
   "Aki szeret  engem, megtartja  tanításomat. Atyám  is szeretni  fogja  őt,
   hozzá megyünk, és lakóhelyet  veszünk nála. Aki nem  szeret engem, az  nem
   tartja meg  tanításomat. Az  a  tanítás pedig,  amelyet hallotok,  nem  az
   enyém, hanem az Atyáé, aki engem küldött. Ezeket akartam nektek elmondani,
   amíg veletek vagyok. S  a Vigasztaló, a Szentlélek,  akit majd a  nevemben
   küld az Atya,  megtanít titeket mindenre,  és eszetekbe juttatja  mindazt,
   amit mondtam nektek."

   Jézus földi tevékenységének egyik fontos eleme a tanítás. Útja során betár
   a zsinagógákba tanítani, de az ünnepek alkalmával a jeruzsálemi templomban
   is tanít. Tanító beszédet intéz a néphez a hegyen vagy máskor a tóról  egy
   bárkából. Jézus  tanítása  sok  elemében megegyezik  korának  más  tanítói
   tanításával,  mégis  különbözik  attól.  A  különbség  több  mindenben  is
   megmutatkozik, de a legfőbb talán az  lehet, hogy míg a hivatalos  tanítók
   saját véleményüket mondták  a törvénnyel és  a parancsokkal  kapcsolatban,
   addig Jézus azt hirdeti, amit a mennyei Atya rábízott.
   Ennek fényében a mai evangélium  kijelentése - aki szeret engem  megtartja
   tanításomat - azt jelenti,  hogy aki Jézus szereti,  az magát az Atyát  is
   szereti, hiszen  az ő  parancsait és  tanítását tartja  meg. Isten  iránti
   szeretetünk tehát a parancsok megtartásában nyilvánul meg.

   Bátorságos Szűz, áraszd belénk a lelkierőt és az Istenbe vetett  bizalmat,
   hogy minden akadályt  le tudjunk győzni,  mellyel küldetésünk  teljesítése
   közben találkozunk.
   Taníts   minket   arra,   hogy   a   világ   dolgaival   élő    keresztény
   felelősségérzettel  bánjunk  Isten  országa,  az  új  ég  és  az  új  föld
   eljövetelének örvendező reményében.
   Szűzanya, vezess és  támogass bennünket,  hogy mint a  te Fiad  Egyházának
   igaz  fiai  és  lányai  éljünk,  s   az  igazság  és  a  szeretet   emberi
   civilizációjának  megszilárdulásához   Isten  terve   szerint  és   az   Ő
   dicsőségére tudjunk hozzájárulni. Ámen.
   II. János Pál pápa

   Az Igen megújult honlapján (www.igen.hu) számos szellemi ajánlat között  -
   Műsor-turkáló címmel  - heti  rádió- és  tévéműsor-ajánlót indítottunk.  A
   több  tucat  csatorna  enyhén   szólva  vegyes  kínálatából   megpróbálunk
   kiválasztani  tartalmasan  szórakoztató,   kultúra-  és   ismeretterjesztő
   darabokat.  Ha  fáradt  vagy,  s   egy  fotelbe  lerogyva  a   médiumokkal
   zsibbasztanád  lelkedet,  előtte   kattints  ránk,  s   később  nem   kell
   bosszankodva felkelned, nem megy hiába az időd. Várunk akár naponta, s nem
   bánod meg.  Kérlek, terjeszd  ezt  a lehetőséget  értékorientált  barátaid
   között, listáidon. S ha valakinek  értékes ajánlata volna a következő  két
   hét műsorai  közül, több  szem  többet lát  mottóval bátran  értesítsen  a
   kromeri at t-online   címen.   Segítsük    egymást   a   szemétdombon    való
   kincskeresésben...
   Üdvözlettel: Krómer István, az Igen főszerkesztője