[Evangelium] 2007-05-05

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Május. 5., Szo, 05:10:02 CEST

   2007. május 5. - Szombat

   Az utolsó vacsorán Jézus így  szólt tanítványaihoz: "Ha ismernétek  engem,
   Atyámat is  ismernétek. De  mostantól fogva  ismeritek őt,  és  látjátok."
   Fülöp megjegyezte: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és ez elég  nekünk."
   Jézus így  válaszolt: "Már  olyan régóta  veletek vagyok,  és nem  ismersz
   engem, Fülöp? Aki engem lát, az  látja az Atyát is. Hogyan mondhatod  hát:
   Mutasd meg nekünk az Atyát? Nem  hiszed talán, hogy én az Atyában  vagyok,
   és az Atya énbennem? A szavakat, amelyeket hozzátok intézek, nem  magamtól
   mondom, és a tetteket  is Atyám cselekszi, aki  bennem van. Higgyétek  el,
   hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem! Ha másért nem, legalább  a
   tetteimért higgyétek!  Bizony, bizony,  mondom  nektek: Aki  hisz  bennem,
   ugyanazokat a tetteket fogja végbevinni, amelyeket én cselekszem, sőt  még
   nagyobbakat is tehet  azoknál, mert  én az Atyához  megyek. Bármit  kértek
   majd nevemben az Atyától, megteszem  nektek, hogy az Atya megdicsőüljön  a
   Fiúban. Ha pedig tőlem kértek valamit a nevemben, azt is teljesítem."

   A mai  evangélium az  Atya és  a Fiú  közti kapcsolat  mélyebb  tartalmára
   próbál rávilágítani. A háttérben az a kérdés húzódik meg, hogy vajon miért
   Jézus  az  egyetlen  közvetítő  az  emberek  és  az  isten  között?  Jézus
   tanításából megtudjuk, hogy ő teljes közösségben van az Atyával és ebbe  a
   közösségbe hívja tanítványait is. Az Atyával való tökéletes egységét jelzi
   az, hogy szavaival az Atya mondanivalóját közli és cselekedeteivel az Atya
   szándékait hajtja végre.
   Ennek az Istenben lévő tökéletes  egységnek a megértése természetesen  nem
   könnyű számunkra, ahogyan az apostolok sem értették meg pontosan  Mesterük
   szavait.      Ezért      valami      konkrétabbat,      kézzelfoghatóbbat,
   megtapasztalhatóbbat szeretnének. Ezért kéri Fülöp, hogy Jézus mutassa meg
   az Atyát. Jézus válasza  továbbra is rejtélyes  egy kissé: "Higgyétek  el,
   hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem!"
   A megértésben  talán annak  megtapasztalása  segít, hogy  Jézus  közelében
   egyre közelebb kerülünk az Atyához is.

   Mária, az emberré  lett Igének Anyja  és a mi  Édesanyánk! Íme, lábad  elé
   borulunk ennek  az  új napnak  reggelén,  és átvesszük  Tőled  Urunk  nagy
   ajándékát.
   Kezedbe és szívedbe helyezzük  egész létünket. Tieid leszünk  értelmünkkel
   és akaratunkkal,  szívünkkel  és  testünkkel.  Alakíts  ki  bennünk  anyai
   jóságoddal ezen a napon új életet, a Te Jézusod életét! Ámen.

   Kedves listatagok!
   Listánk egy tagja súlyos beteg (rákos) sógornőjéért kér imát.
   Egy bérmálkozó listatagunk  kér imát önmagáért  és a többi  bérmálkozóért,
   hogy megmaradjanak és megerősödjenek hitükben, és tovább tudják adni Jézus
   szeretetét másoknak. Imádkozzunk, hogy a bérmálkozók legyenek elkötelezett
   keresztények!
   Egy 30 éves,  arcidegbénulást kapott  fiatalért és  aggódó családjáért  is
   közösségünk imáit kérik.
   Lelkipásztoruk,   József   atya   mielőbbi   gyógyulásáért   kérnek   imát
   plébániájának hívei.
   Közelgő vizsgáinak  sikeréért, valamint  anyagi és  lelki gondokkal  küzdő
   családjáért kér imát egy listatag.
   A kérelmezők nevében is köszönöm mindenki imáit!
   István atya