[Evangelium] 2007-05-04

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Május. 4., P, 05:10:02 CEST

   2007. május 4. - Péntek

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  "Ne  nyugtalankodjék  a
   szívetek! Higgyetek az Istenben, és bennem is higgyetek! Atyám házában sok
   hely van. Ha nem így lenne, mondtam volna-e: "Elmegyek, és helyet készítek
   nektek?" Ha majd elmegyek,  és helyet készítek  nektek, ismét eljövök,  és
   magammal viszlek titeket, hogy ti is ott legyetek, ahol én vagyok.  Hiszen
   ismeritek az utat oda, ahová én megyek!" Ekkor Tamás így szólt: "Uram,  mi
   nem tudjuk,  hová  mégy;  hogyan  ismerhetnénk hát  az  utat?"  Jézus  ezt
   felelte: "Én vagyok az út, az igazság  és az élet. Senki sem juthat el  az
   Atyához, csak általam."

   Az evangélium  szereplői  sokféle utakon  járnak.  Egyszer a  lelkes  hit,
   máskor  a  hitetlenség  útján.  Egyszer  a  hegyekre,  máskor  a   kietlen
   pusztaságba vezető utakon.  Egyszer az  Úr egyenes  útjain, máskor  messze
   eltávolodva attól.  Csak  kevesen  választják  az  életre  vezető  keskeny
   ösvényt, mert a többség a pusztulás  széles útján jár. Bejárják a  városok
   kövezett utcáit és a falvakba vezető poros utakat.
   Mindeközben Jézus is járja a maga útját. Egy emberekhez vezető utat, amely
   egyúttal  az  Atyához  is  vezet.  Egy  keresztutat,  amely  ugyanakkor  a
   dicsőséges feltámadás felé vezető út is. És Jézus, aki azt mondta magáról,
   hogy Ő az út, újra  és újra útnak indul  és meghív minket, hogy  útitársai
   legyünk az Atya felé vezető úton. Elindulsz vele?

   Édes Szűzanyám, Mária, Isten után legnagyobb bizalmam, te hófehér  liliom!
   Mondj értem jó szót szerelmes fiadnál, szólj erős szót értem. Légy hűséges
   védőm, vágyaimnak irgalmas  szószólója, mert benned  bízom, Krisztus  után
   egyetlen reményem.
   Mutasd magad kegyes Anyámnak! Add, hogy az Úr jóvoltából tagja lehessek  a
   szeretet zárdájának, és tanítványa a  Szentlélek iskolájának, mert ezt  te
   bárkinél jobban kieszközölheted szent Fiadnál.
   Hűséges Anyám, légy gyermeked gondviselője, hogy az élő szeretetnek legyek
   a  termése,   az  égi   kegyelem  harmatában   nőjek,  és   kitartsak   az
   életszentségben.
   Nagy Szent Gertrúd

   Kedves listatagok!
   Örömmel jelzem, hogy húsvétra sikerült kis könyv formájában  megjelentetni
   a Jó Pásztor  követője című,  Csuka László  képeivel illusztrált  írásomat
   Brenner Jánosról.
   Szép ajándék lehet gyerekeknek, fiataloknak, de felnőtteknek is ajánlom.