[Evangelium] 2007-05-03

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Május. 3., Cs, 05:10:01 CEST

   2007. május 3. - Csütörtök, Szent Fülöp és Szent Jakab apostolok

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  "Én  vagyok az  út,  az
   igazság és  az élet.  Senki sem  juthat el  az Atyához,  csak általam.  Ha
   ismernétek engem, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek  őt,
   és látjátok." Fülöp megjegyezte: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és  ez
   elég nekünk." Jézus így  válaszolt: "Már olyan  régóta veletek vagyok,  és
   nem ismersz engem,  Fülöp? Aki  engem lát, az  látja az  Atyát is.  Hogyan
   mondhatod hát: Mutasd meg  nekünk az Atyát? Nem  hiszed talán, hogy én  az
   Atyában vagyok,  és  az  Atya énbennem?  A  szavakat,  amelyeket  hozzátok
   intézek, nem magamtól mondom, és a tetteket is Atyám cselekszi, aki bennem
   van. Higgyétek el,  hogy én  az Atyában vagyok,  és az  Atya énbennem!  Ha
   másért nem,  legalább  a  tetteimért  higgyétek!  Bizony,  bizony,  mondom
   nektek:  Aki  hisz  bennem,  ugyanazokat  a  tetteket  fogja   végbevinni,
   amelyeket én cselekszem, sőt még nagyobbakat is tehet azoknál, mert én  az
   Atyához megyek. Bármit kértek majd nevemben az Atyától, megteszem  nektek,
   hogy az  Atya megdicsőüljön  a Fiúban,  Ha pedig  tőlem kértek  valamit  a
   nevemben, azt is teljesítem."

   A jeruzsálemi zarándoklat idején görög származású emberek így kérték Fülöp
   apostolt: "Uram, látni szeretnénk Jézust  (Jn 12,21). A mai  evangéliumban
   pedig Fülöp egy hasonló kéréssel fordul Jézushoz: "Uram, mutasd meg nekünk
   az Atyát" (Jn 14,8).
   Válaszában Jézus rávilágít a  mennyei Atya és a  Fiú közti kapcsolatra  és
   egységre: "Aki engem lát, az látja az  Atyát is" (Jn 14,9). Jézus az  Atya
   küldötte, aki  azt  hirdeti  az  embereknek, amit  Atyjától  hall  és  azt
   cselekszi, amit az  Atya rábíz.  Aki Jézusban  hisz, az  őt küldő  Atyában
   hisz.  Jézus  szenvedése  az  Atyának  is  fájdalmat  okoz  és  dicsőséges
   feltámadása az Atyát is megdicsőíti.
   Jézushoz egyre közelebb  kerülve ismerhetjük meg  az Atyát és  ismerhetjük
   meg ezen isteni élet mélységét és titkát.

   Ó,  Mária,  irgalmasság  Anyja,  tekints  mindannyiunkra,  hogy   Krisztus
   keresztje erejét ne veszítse, hogy az  ember le ne tévedjen a jó  útjáról,
   el ne veszítse  bűntudatát, gyarapodjék  reménye Istenben,  aki gazdag  az
   irgalomban, szabadon tegye jó  cselekedeteit, melyeket Ő előre  elrendelt,
   és így egész életével Isten dicsőségének dicsérete legyen.
   II. János Pál pápa

   Kedves listatagok!
   Örömmel jelzem, hogy húsvétra sikerült kis könyv formájában  megjelentetni
   a Jó Pásztor  követője című,  Csuka László  képeivel illusztrált  írásomat
   Brenner Jánosról.
   Szép ajándék lehet gyerekeknek, fiataloknak, de felnőtteknek is ajánlom.