[Evangelium] 2007-04-30

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Ápr. 30., H, 05:10:04 CEST

   2007. április 30. - Hétfő

   Abban az időben így szólt Jézus: "Bizony, bizony, mondom nektek: Aki nem a
   kapun megy  be a  juhok aklába,  hanem  máshol, az  tolvaj és  rabló.  Aki
   viszont az ajtón megy be,  az a juhok pásztora. Az  őr ajtót nyit neki,  a
   juhok pedig hallgatnak szavára. Nevükön szólítja juhait, és kivezeti őket.
   Miután mind kivezette, előttük halad, és  a juhok követik, mert ismerik  a
   hangját. Az idegent nem követik, sőt elfutnak tőle, mert az idegen hangját
   nem ismerik."
   Jézus ezt a hasonlatot  mondta nekik, de ők  nem értették meg, hogy  miről
   beszél. Jézus  ezért így  folytatta: "Bizony,  bizony, mondom  nektek:  Én
   vagyok az ajtó  a juhok  számára. Akik  előttem jöttek,  azok tolvajok  és
   rablók. Nem is  hallgattak rájuk a  juhok. Én vagyok  az ajtó: aki  rajtam
   keresztül megy be, az  üdvözül, ki- és bejár,  s legelőre talál. A  tolvaj
   csak azért jön, hogy  lopjon, öljön és pusztítson.  Én azért jöttem,  hogy
   életük legyen, és bőségben legyen."

   A jó  pásztorról beszél  Jézus a  mai evangéliumi  példabeszédben,  akinek
   szavára hallgatnak a bárányok és követik, ahová vezeti őket. Az  idegennek
   nem ismerik a hangját, ezért nem indulnak el utána.
   Jézus, a mi  Jó Pásztorunk  az üdvösség  legelője felé  vezet minket.  Jól
   ismer minket, s remélhetőleg mi is ismerjük őt és hangját. Jézus hangját a
   a  keresztény  ember  ismeri,   aki  rendszeres  hallgatja  vagy   olvassa
   tanítását. Jézusnak, a pásztornak a hangját pedig az követi, aki megtartja
   szavait és a megismert igazság szerint él.
   Keresztényként Jézushoz  tartozunk,  és őrá  bízzuk  magunkat,  lelkünket,
   életünket. De  mások is  szeretnék  megszerezni lelkünket.  De ők  nem  az
   üdvösségre  akarnak  elvezetni  minket,  hanem  rossz  szándékkal  akarnak
   uralkodni felettünk. Sajnos sokan  nem ismerik fel az  igazi pásztor és  a
   rabló közti különbséget. A rabló  szolgaságba kar kényszeríteni minket,  a
   jó pásztor viszont odaadóan szolgálja a rábízottakat.

   Teljenek  be   ajkaink  dicséreteddel,   hogy   énekeljük,  Uram,   a   te
   dicsőségedet; mert arra méltattál  minket, hogy részesüljünk  halhatatlan,
   éltető, szent égi  titkaidban. Erősíts meg  minket szentséged által,  hogy
   egész nap elmélkedjünk igazságaid felett. Alleluja.