[Evangelium] 2007-04-29

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Ápr. 29., V, 05:10:02 CEST

   2007. április 29. - Húsvét 4. vasárnapja

   Abban az  időben  Jézus  ezt  mondta  tanítványainak:  "Juhaim  hallgatnak
   szavamra. Ismerem őket, és ők követnek engem. Örök életet adok nekik,  nem
   vesznek el soha, és senki nem  ragadja ki őket kezemből. Atyám, aki  nekem
   adta őket,  nagyobb  mindenkinél:  Atyám kezéből  nem  ragadhat  ki  senki
   semmit. Én és az Atya egy vagyunk."

   Jöjj, kövess engem!
   Jeremiás próféta meghívásának történetében olvashatunk arról az ígéretről,
   amely szerint Isten maga gondoskodik majd arról, hogy az ő szíve  szerinti
   pásztorok gyűjtsék össze  és vezessék a  választott népet. Az  ószövetségi
   nép  történetét  szemlélve  azt  láthatjuk,  hogy  a  nép  hűtlensége   és
   engedetlensége ellenére is mindig teljesült ez az ígéret, s Isten soha nem
   hagyta magára az általa választott nemzetet.

   Az egykor  tett ígéret  igazi beteljesedése  akkor történt  meg, amikor  a
   mennyei Atya saját  Fiát, Jézus  Krisztust küldte  el a  világba, aki  azt
   mondta,  hogy  "Én  vagyok  a  Jó   Pásztor"  (Jn  10,11).  Jézus  a   mai
   evangéliumban pedig  így szól:  "Juhaim  hallgatnak szavamra  és  követnek
   engem" (Jn 10, 27).  Vajon ki hallgat  ma erre a  szóra? Ki vállalkozik  a
   meghívó Isten  követésére? Krisztus  szava korunkban  is elhangzik:  Jöjj,
   kövess  engem,  legyél  pásztor,  legyél  pap!  De  ki  vállalja  a   papi
   szolgálatot?

   A karrier,  az önérvényesítés,  a személyes  célok elérése  sokkal  inkább
   vonzóbbnak  tűnnek  a  mai  fiatalok  számára,  mint  önmaguk  felajánlása
   Istennek és életüknek a szolgálatban való odaajándékozása az embereknek. A
   gazdagság vagy  az  anyagi  jólét vágya  sokszor  elhomályosítja  a  lelki
   értékek utáni vágyakozást. A korszellem alakítói, akik mindenáron  negatív
   színben igyekszenek  feltűntetni  a  papokat,  véleményükkel  sok  fiatalt
   visszatartanak attól, hogy életük értelmét Istenben találják meg,  illetve
   sok  szülőt  arra  ösztönöznek,  hogy  gyermeküket  visszatartsák  a  papi
   pályától. Megállapíthatjuk  tehát,  hogy  a világ  negatív  hatása  sajnos
   sokszor elnyomja a  fiatalok szívében élő  pozitív értékeket és  vágyakat,
   ugyanakkor ma is sokan vannak olyanok, akik e rossz befolyásoló tényezőket
   felismerve és leküzdve, képesek  felülemelkedni önmagukon és elfogadják  a
   papi hivatást.

   Számukra  és  minden  fiatal  számára   követendő  példa  lehet  ebben   a
   törekvésben és a felismert hivatás elfogadásában az 50 esztendővel ezelőtt
   meggyilkolt Brenner János atya  személye. Először szerzetes-pap  szeretett
   volna  lenni,   de   amikor  a   szerzetesrendek   működését   betiltották
   Magyarországon,  azonnal  kérte  felvételét  a  szombathelyi   egyházmegye
   kispapjai közé, mert eleget akart tenni Jézus hívásának. Az  egyházüldözés
   korában, amikor  sok papot  bántalmaztak és  megöltek, ő  nem félt  életét
   odaajándékozni Istennek.  Szülei  nem akadályozták  meg  sem őt,  sem  két
   testvérét, hogy  papok legyenek,  hanem örömmel  fogadták, hogy  mindhárom
   fiúk a  papi  hivatást választja.  János  atya papként  sokat  törődött  a
   ministránsokkal,  hiszen  jól  tudta,  hogy  ők  könnyebben  meghallják  a
   papságra hívó szót.

   Amikor ma, a  hivatások vasárnapján  és a János  atya boldoggá  avatásáért
   tartott imanapon  új  papi  hivatásokért imádkozunk,  akkor  ezt  azzal  a
   bizalommal  tesszük,  hogy  Isten   teljesíti  egykor  tett  ígéretét   és
   napjainkban is kiválaszt olyan fiatalokat, akik készek arra, hogy életüket
   elkötelezetten és visszavonhatatlanul Isten szolgálatába állítva vállalják
   a papságot és Krisztusnak, a Jó  Pásztornak példáját követve az "Úr  szíve
   szerinti pásztorok" lesznek.

   A Jó  Pásztor  szeretete  és Brenner  János  atya  életpéldája  ösztönözze
   napjainkban a fiatalokat, de különösen is az oltárnál szolgáló  ministráns
   fiúkat, hogy meghallják Jézus hívását: Jöjj, kövess engem!

   Úr Jézus, aki Palesztina útjain zarándokolva
   kiválasztottad és meghívtad az apostolokat,
   és azzal bíztad meg őket,
   hogy hirdessék az evangéliumot,
   a híveknek jó pásztorai legyenek,
   és ünnepeljék az istentiszteletet,
   add, hogy ma se hiányozzon Egyházadból
   a sok szent pap, aki mindenkihez elviszi
   halálod és feltámadásod gyümölcseit.
   II. János Pál pápa

   Kedves listatagok!
   Örömmel jelzem, hogy húsvétra sikerült kis könyv formájában  megjelentetni
   a Jó Pásztor  követője című,  Csuka László  képeivel illusztrált  írásomat
   Brenner Jánosról.
   Szép ajándék lehet gyerekeknek, fiataloknak, de felnőtteknek is ajánlom.