[Evangelium] 2007-04-27

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Ápr. 27., P, 05:10:01 CEST

   2007. április 27. - Péntek

   Amikor Kafarnaumban Jézus az élet kenyerének mondta önmagát, vita támadt a
   zsidók között: "Hogyan  adhatja ez testét  eledelül nekünk?" -  kérdezték.
   Jézus így felelt nekik: "Bizony, bizony, mondom nektek: Ha nem eszitek  az
   Emberfia testét, és nem isszátok az  ő vérét, nem lesz élet bennetek.  Aki
   eszi az én testemet és  issza az én véremet, annak  örök élete van, és  én
   feltámasztom őt az utolsó napon. Az én testem valóban étel, és az én vérem
   valóban ital. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak  örök
   élete van, és  én feltámasztom őt  az utolsó napon.  Az én testem  ugyanis
   valóban étel és az én vérem valóban ital. Aki eszi az én testemet és issza
   az én véremet,  az bennem  marad és  én őbenne.  Amint engem  az élő  Atya
   küldött, és én az Atya által élek,  úgy az is, aki engem eszik,  énáltalam
   él. Ez a mennyből alászállott kenyér.  Nem az, amelyet atyáitok ettek,  és
   meghaltak. Aki  ezt a  kenyeret eszi,  örökké él."  Így tanított  Jézus  a
   kafarnaumi zsinagógában.

   Az  eucharisztikus  beszéd  folytatásaként   arról  beszél  Jézus  a   mai
   evangéliumi szakaszban,  hogy az  Ő teste  valóban étel,  amelyet  valóban
   ennünk kell, ha részesedni akarunk az örök életben és a feltámadásban.
   Az Eucharisztia  ünneplésén, a  szentmisén  való jelenlétünk  alkalmat  ad
   arra, hogy ne csak kívülállóként szemléjük az Oltáriszentség titkát, hanem
   valóban   részesedjünk   Krisztus   áldozatából   és   feltámadásából.   A
   szentáldozáskor közösségre lépünk  Krisztussal, ugyanakkor lelki  közösség
   jön létre mindazok között is, akik az egy kenyérből részesülnek. Ebben  az
   értelemben Krisztus Teste egységet teremtő és közösséget formáló szentség,
   amely itt a földön összekacsolja  az újszövetség népét, s amely  mindenkit
   segít, hogy eljusson az örök életre.
   Krisztus áldozata elsősorban a  mennyei Atyának szóló ajándék,  ugyanakkor
   nekünk szóló  ajándék  is,  hiszen  valóságosan  adja  önmagát  nekünk  az
   Oltáriszentségben. Fogadjuk el az Úr  csodálatos és örök életet  biztosító
   ajándékát!

   De  mi   szükség   is   azt   tudnom,  hogy   hogyan   jössz   hozzám   az
   Oltáriszentségben, én Istenem? Elég, hogy hiszem, erős hittel hiszem, hogy
   valósággal te vagy  az, aki  hozzám jössz. És  ezt azért  hiszem, mert  te
   magad mondtad,  ki  örök igazság  vagy;  azért hiszem,  mert  tudom,  hogy
   szereteted mindenhatóságának semmi sem lehetetlen. Ámen.
   Szalézi Szent Ferenc

   Kedves listatagok!
   Örömmel  jelzem,  hogy   kedd  óta   immár  több  mint   8000  tagja   van
   levelezőlistánknak.  Köszönöm,  hogy  fontosnak  tartjátok  az  Evangélium
   hirdetését és terjesztitek e-vangélium listánkat.
   Húsvétra sikerült kis könyv formájában megjelentetni a Jó Pásztor követője
   című, Csuka László képeivel illusztrált írásomat Brenner Jánosról.
   Szép ajándék lehet gyerekeknek, fiataloknak, de felnőtteknek is ajánlom.