[Evangelium] 2007-04-24

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Ápr. 24., K, 05:10:02 CEST

   2007. április 24. - Kedd

   Abban az időben, amikor Jézus az örök élet kenyeréről beszélt, így szóltak
   hozzá a  tömegből:  "Hadd lássuk,  milyen  csodát művelsz,  hogy  higgyünk
   neked! Mit tudsz tenni?  Atyáink mannát ettek a  pusztában, amint az  írás
   mondja: Égből való kenyeret adott enni nekik." Jézus így felelt:  "Bizony,
   bizony, mondom nektek; nem Mózes adott kenyeret az égből, hanem Atyám adja
   az igazi mennyei kenyeret. Az az Isten kenyere, amely leszállt a mennyből,
   és életet ad a világnak."  "Uram - kiáltották -,  add nekünk mindig ezt  a
   kenyeret!" Jézus így  válaszolt: "Én  vagyok az élet  kenyere. Aki  hozzám
   jön, nem éhezik többé; és aki bennem hisz, nem szomjazik sohasem."

   A csodálatos  kenyérszaporítás különleges  eseménye nem  volt elég  a  nép
   számára és olyan újabb jelet  követelnek Jézustól, amely alapján  hihetnek
   benne. Milyen szándék lehet a követelés hátterében? Ha jó szándékú volt  a
   kérés, akkor valóban hinni akartak az emberek. Ha viszont rossz szándékkal
   kérték ezt, akkor csak próbára akarták tenni Jézust és abban bíztak,  hogy
   nem tud csodát  tenni és  kudarcot vall.  Talán ez  utóbbi a  valószínűbb,
   hiszen Jézus nem teljesíti a kérést. Ennek az lehet az oka, hogy Jézus nem
   a csodaváró  emberi elvárásoknak  akar megfelelni,  hanem mindig  az  Atya
   akaratát teljesíti.
   Jézus ugyan  újabb  csodát nem  tesz,  de  tanítást ad  az  igazi  mennyei
   kenyérről, amelyet az  Atya ad az  embereknek. Ez  a kenyér Ő  maga, az  Ő
   valóságos teste, amelyet az Oltáriszentségben vehetünk magunkhoz, mint  az
   élet kenyerét és az örök élet táplálékát.

   Kérlek, Uram Jézus Krisztus, aki  valóságosan és lényegedben jelen vagy  a
   kenyér és a bor  színe alatt: táplálj engem,  vigasztalj és erősíts  engem
   mindig, különösen utolsó órámon.
   Engedd, hogy téged, akit most a kenyér fátyola alatt imádok, ez élet  után
   színről színre láthassalak! Ámen.

   Kedves listatagok!
   E  hét  elején  átlépjük  a   8000-es  számot  a  tagok  tekintetében.   A
   nyolcezredik feliratkozónak,  illetve  annak a  mostani  listatagnak,  aki
   őneki ajánlja a listára  való feliratkozást most  is felajánlok egy-egy  A
   világ legszebb imái című könyvet.
   Köszönöm, hogy fontosnak tartjátok az e-mailes e-vangélium terjesztését, s
   kérem, hogy a jövőben is ajánljátok barátaitoknak.
   Köszönettel: István atya