[Evangelium] 2007-04-21

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Ápr. 21., Szo, 05:10:03 CEST

   2007. április 21. - Szombat

   A kenyérszaporítás napján, amikor beesteledett, Jézus tanítványai lementek
   a tóra. Beszálltak a bárkába és elindultak a tavon át Kafarnaum felé.  Már
   rájuk sötétedett de Jézus még mindig nem volt velük. Erős szél fújt, és  a
   tó háborgott. Huszonöt-harminc stádiumnyit (mintegy öt kilométert) eveztek
   már, amikor látták, hogy Jézus a vízen járva közeledik a bárkához.  Nagyon
   megijedtek. De  Jézus  bátorította őket:  "Én  vagyok, ne  féljetek!"  Fel
   akarták venni a bárkába, de a bárka abban a pillanatban partot ért,  éppen
   ott, ahová tartottak.

   A csodálatos kenyérszaporítás  alkalmával Jézus  nagyszámú néptömeg  előtt
   mutatta meg isteni hatalmát, amikor mindenkit jóllakatott az öt  kenyérből
   és a két halból. A vízen járás alkalmával csak tanítványai láthatták annak
   egy újabb jelét, hogy  az Úr felette áll  a természetnek és olyan  dologra
   képes, amire más ember nem. A csodától maguk a tanítványok is  megijednek,
   tehát feltételezhető, hogy a látvány  hatására bizonyára pánik tört  volna
   ki a  nép  körében, ha  sokan  látták volna  az  esetet. Jézus  ezekkel  a
   szavakkal nyugtatja meg övéit: "Én vagyok, ne féljetek!"
   Amikor feltámadása  után  Jézus  megjelenik  a  bezárkózott  apostoloknak,
   ugyanezekkel a szavakkal nyugtatja őket: "Én vagyok, ne féljetek!" Maga  a
   feltámadás is  és  a feltámadott  megjelenései  is olyan  csodák,  amelyek
   egyrészt félelmet ébreszthetnek az emberekben, másrészt Jézus istenségéről
   tanúskodnak. Hiszek-e a feltámadásban és Jézus istenségében?

   Uram, én  nem vagyok  világosság  saját magam  számára. Szem  lehetek,  de
   világosság nem. Mit ér azonban a nyitott és egészséges szem, ha hiányzik a
   világosság? Hozzád kiáltok tehát: adj, Uram, lámpámnak világosságot! A  te
   fényeddel, Uram, eloszlatod sötétségemet. Magamtól csak sötétségem van, te
   viszont  világosság  és   fény  vagy,  aki   szétszórod  sötétségemet   és
   megvilágítasz. Nem tőlem jön a világosság, s csak akkor van bennem a fény,
   ha te megadod.
   Szent Ágoston

   Egyik listatagunk imát kér két beteg papért.
   Imát  kérnek  továbbá  egy  beteg  gyermek  gyógyulásáért,  egy  37   éves
   agytrombózist kapott és kómában fekvő  betegért, egy 6 gyermekes, 40  éves
   súlyos beteg édesanyáért,  egy daganatos édesanyáért  és egy nehéz  anyagi
   helyzetbe került édesanyáért.
   Egy  tagunk  szenvedélybeteg   és  depressziós  bátyjáért   kéri  az   ima
   segítségét.
   Egy listatag  feleségéért  kér  imákat,  egy  másik  pedig  munkát  kereső
   lányáért.
   Imát kér továbbá valaki a családjéért.
   Egy pap nélkül  marad plébánia kér  imákat, hogy közösségük  lelkipásztort
   kapjon.
   Imát kér továbbá valaki 16 éve tartó álmatlanságból való szabadulásáért.
   Megromlott családi helyzetének helyreállásáért is imát kér egy tagunk.
   Egy másik  listatag húgáért,  válságba került  házassága megmentéséért  és
   családtagjaiért kéri az imádság segítségét.
   Egy koraszülütt és  2 hónapja  az intenzív osztályon  lévő csecsemőért  is
   imádkozzunk!
   Imát kér  egy  listatag  egy rákos  betegért,  valamint  saját  műtétjének
   sikeréért.
   Köszönettel és szeretettel: István atya