[Evangelium] 2007-04-10

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Ápr. 10., K, 05:10:02 CEST

   2007. április 10. - Kedd

   Húsvétvasárnap reggel Mária Magdolna könnyezve állt Jézus sírjánál.  Amint
   ott sírdogált, betekintett a sziklasírba, és ahol Jézus holtteste  feküdt,
   két, fehér ruhába öltözött angyalt látott. Ott ültek, az egyik a fejnél, a
   másik a lábnál. Így szóltak hozzá: "Asszony, miért sírsz?" "Mert  elvitték
   az én Uramat - felelte -, és nem tudom, hová tették." Ezzel  hátrafordult,
   és íme, Jézus állt  előtte. Nézte, de  nem ismerte föl,  hogy ő az.  Jézus
   megkérdezte: "Asszony,  miért  sírsz?  Kit keresel?"  Mária  Magdolna  azt
   hitte, hogy a kertész az, és így válaszolt: "Uram, ha te vitted el,  mondd
   meg, hová  tetted,  hogy  magammal vihessem."  Jézus  erre  megszólította:
   "Mária!" Mária felkiáltott: "Rabbóni!" - vagyis Mester. "Ne tartóztass!  -
   felelte  Jézus.  -  Még   nem  mentem  föl  az   Atyához.  Te  most   menj
   testvéreimhez, és vigyél  hírt nekik!  Fölmegyek az  én Atyámhoz  és a  ti
   Atyátokhoz, az  én  Istenemhez  és  a  ti  Istenetekhez."  Mária  Magdolna
   elsietett. Hírül vitte a tanítványoknak: "Láttam az Urat." - És  elmondta,
   amit az Úr üzent.

   A mai evangéliumi történet kezdetén az üres sír mellett álló és  sírdogáló
   Mária Magdolnáról van  szó, aki  az elbeszélés végére  nagy örömmel  siet,
   hogy  megvigye  a  feltámadás  hírét  a  tanítványoknak.  Mária   Magdolna
   magatartását egészen rövid idő alatt változtatja meg a Feltámadottal  való
   találkozás,  amely  a   csalódott  sírásból  kimozdítva   elvezeti  őt   a
   felismerésre és a hitre.
   A találkozás első  pillanataiban azonban ő  is csak egy  kertészt lát,  de
   amikor az Úr nevén  szólítja, megnyílik szeme és  felismeri Jézust. Ezt  a
   látásmódot, a hit látásmódját tanuljuk  meg Mária Magdolnától, hogy mi  is
   felülemelkedhessünk csalódottságunkon  és Krisztus  feltámadásának  lelkes
   hirdetői legyünk a világban.

   Bölcsességről, ha szólunk, Krisztust mondjuk mindenképp.
   Az erényről szólva, Krisztust mondja burkolt vagy nyílt beszéd.
   Igazságost mondunk, s Krisztust mondja vele ajakunk.
   Békét mondva, Krisztust mondunk.
   "Igazság és  élet"  -  mondjuk  -,  és  "megváltás",  ekkor  is  Krisztust
   mondtunk, mindig Őróla vallunk.
   Szent Ambrus

   A Márianosztrai  ifjúsági  zarándoklatról a  következő  oldalon  található
   információ:
   http://www.marianosztra.zarandoklat.hu
   Szeretettel várják a fiatalokat!