[Evangelium] 2007-04-04

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Ápr. 4., Sze, 05:10:02 CEST

   2007. április 4. - Nagyszerda

   A betániai vacsora után a tizenkettő közül az egyik, akit karióti Júdásnak
   hívtak, elment a  főpapokhoz és  megkérdezte tőlük: "Mit  adtok nekem,  ha
   kezetekbe juttatom  Jézust?"  Azok  harminc ezüstöt  ígértek  neki.  Ettől
   kezdve csak a kedvező  alkalmat kereste, hogy  kiszolgáltassa őt nekik.  A
   kovásztalan kenyér ünnepének első napján  a tanítványok ezzel a  kérdéssel
   fordultak Jézushoz: "Hol  készítsük el  neked a húsvéti  vacsorát?" Ő  így
   felelt: "Menjetek be a városba, egy bizonyos emberhez, és mondjátok  neki:
   A Mester üzeni: Közel  van az én időm;  tanítványaimmal nálad költöm el  a
   húsvéti vacsorát." A tanítványok úgy tettek, ahogy Jézus meghagyta  nekik,
   és elkészítették a húsvéti vacsorát. Amikor beesteledett, Jézus a tizenkét
   tanítvánnyal asztalhoz  telepedett. Miközben  ettek, így  szólt  hozzájuk:
   "Bizony mondom  nektek, közületek  egyvalaki  elárul engem!"  Erre  nagyon
   elszomorodtak, és sorra kérdezték őt: "Csak nem én vagyok az, Uram?" Ő így
   válaszolt: "Aki  velem  egyszerre nyúl  a  tálba,  az árul  el  engem.  Az
   Emberfia ugyan elmegy, amint megírták róla, de jaj annak, aki az Emberfiát
   elárulja! Jobb lett volna  annak az embernek, ha  meg sem születik!"  Erre
   Júdás, az áruló  is megkérdezte: "Csak  nem én vagyok  az, Mester?" Ő  így
   felelt: "Te magad mondtad!"

   Tegnap János,  ma  pedig  Máté evangéliumából  olvassuk  Júdás  árulásának
   elbeszélését. Mária a 300  dénárba kerülő kenetet  sem sajnálta az  Úrtól,
   Júdás megelégszik 30  ezüst dénárral  az árulásért.  János szerint  miután
   Jézus  megjövendöli,  hogy  valaki  közülük  elárulja  őt,  az   apostolok
   megkérdezik:  "Ki   az,  Uram?".   Máté  egészen   személyessé  teszi   az
   érdeklődést: "Csak nem én vagyok az, Uram?" kérdezik sorra.
   Amikor már bátorságot vennénk magunkon,  hogy mi feltegyük ezt a  kérdést,
   akkor szívünkre támad a félelem: lehet, hogy éppen nekem mondja azt Jézus,
   amit egykor Júdásnak: "Te magad mondtad!"
   Nem szeretnék  áruló lenni,  de  a kérdést  mégis  fel kell  tennem,  hogy
   kiderüljön, mi lakik a szívemben.

   Krisztusunk, aki eljöttél e világba,
   hogy meglátogasd azokat,
   akik várják az üdvösséget,
   add, hogy a mi nemzedékünk
   fölismerje látogatásodnak idejét,
   és része legyen megváltásod gyümölcseiben.
   Ne engedd, hogy miattunk
   és az új évszázad emberei miatt sírni kelljen,
   mert visszautasították az irgalmas Atya kezét.
   II. János Pál pápa

   Kedves Listatagok!
   Újabb ezres számhoz  érkeztünk, de  most nem a  tagok száma  tekintetében,
   hanem Ma, 2007. április 4-én van éppen az 1000. napja, hogy az e-vangélium
   e-mail eljut az olvasókhoz.
   Ez alkalomból  is  felajánlom 2  személynek  a Világ  legszebb  imái  című
   könyvet ajándékba. Az egyik nyertest úgy  választjuk ki, hogy a mai  napon
   feliratkozott új listatagok közül  kisorsolunk egyet, a  másik pedig az  a
   jelenlegi listatag  lesz,  aki  a szerencsés  választottnak  ajánlotta  az
   e-vangélium listát.
   Itt most  egy  kicsit  nagyobb a  lehetősége  mindenkinek,  aki  ismerősét
   meghívja  közösségünkbe,  hogy  megkapja   az  ajándékkönyvet.  (A   8000.
   feliratkozáshoz közelítve majd  ismét lesz  hasonló akció.  Már több  mint
   7700 személy tartozik közösségünkhöz.)
   Kérem, hogy imádkozzatok azért, hogy az evangelizációnak ez a formája  még
   sokáig folytatódhasson és minél többekhez eljusson. Ennek érdekében kérem,
   bátran ajánljátok barátaitoknak!
   Szeretettel és köszönettel: István atya