[Evangelium] 2007-04-03

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Ápr. 3., K, 05:10:01 CEST

   2007. április 3. - Nagykedd

   Az  utolsó   vacsorán  Jézus   mélyen   megrendült  lelkében,   és   újból
   kijelentette: "Bizony, bizony, mondom nektek, egy közületek elárul engem."
   Erre a tanítványok tanácstalanul egymásra  néztek, mert nem tudták,  kiről
   mondta ezt. A tanítványok közül az egyik, akit Jézus szeretett, a  vacsora
   alatt Jézus  mellett ült.  Simon Péter  intett neki:  "Kérdezd meg,  kiről
   beszél!" Ő  Jézushoz fordult,  és megkérdezte:  "Uram, ki  az?" Jézus  így
   felelt: "Az, akinek a bemártott falatot adom." Ezzel bemártotta a  falatot
   (a tálba)  és  karióti Júdásnak,  Simon  fiának nyújtotta.  A  falat  után
   mindjárt belészállt  a  sátán.  Jézus ennyit  mondott  neki:  "Amit  tenni
   akarsz, tedd  meg mielőbb!"  Az asztalnál  ülők közül  senki sem  értette,
   miért mondta ezt  neki Jézus. Egyesek  azt hitték, hogy  - mivel  Júdásnál
   volt a  pénz  -  Jézus  megbízta: "Vedd  meg,  amire  szükségünk  lesz  az
   ünnepen!" Mások pedig (azt gondolták), hogy adjon valamit a  szegényeknek.
   Miután Júdás átvette a falatot, azonnal kiment. Éjszaka volt.
   Júdás távozása után Jézus ezeket  mondta: "Most dicsőült meg az  Emberfia,
   és az Isten is megdicsőült benne. Ha pedig az Isten megdicsőült benne,  az
   Isten is meg  fogja őt  dicsőíteni önmagában,  sőt hamarosan  megdicsőíti.
   Gyermekeim, már csak rövid ideig vagyok veletek. Keresni fogtok engem,  de
   amint a zsidóknak megmondottam, most nektek is megmondom: ahová én megyek,
   oda ti nem  jöhettek." Erre  Simon Péter megkérdezte:  "Uram, hová  mégy?"
   Jézus így válaszolt:  "Ahová én  megyek, oda  most nem  jöhetsz velem,  de
   később  követni  fogsz."  Péter   azonban  erősködött:  "Uram,  miért   ne
   követhetnélek most? Az életemet is odaadom érted." Jézus ezt felelte neki;
   "Életedet  adod  értem?  Bizony,  bizony,  mondom  neked,  mire  a   kakas
   megszólal, háromszor tagadsz meg engem."
   Jn 13,21-33. 36-38

   Elmélkedés:

   Júdás árulásának  megjövendölése és  aztán távozása  az utolsó  vacsoráról
   azután történik, hogy Jézus megmossa  tanítványai lábát. A szolgálat és  a
   vendégszeretet igaz cselekedete  ez, amely a  végsőkig ellentétben áll  az
   árulás gaztettével.  Az ellentétet  János evangélista  még fokozza  azzal,
   hogy Jézus maga nyújtja oda a  falatot Júdásnak, amely szintét a  szeretet
   jelének tekinthető.
   Júdás távozását a többi apostol nem érti, Jézus viszont ismeri  szándékát,
   hiszen "jól tudta ő, hogy mi  lakik az emberben". A cselekedeteink  mögött
   meghúzódó szándékot  jól  ismeri az  Úr.  Az éjsötétben  végzett  tetteink
   indítéka mindig világos számára. Vigyázzunk,  mert a rossz szándék  bárkit
   könnyen árulóvá tehet!

   Krisztusunk, aki elestél bűneink súlya alatt
   és fölkeltél megigazulásunkra,
   kérünk, segíts minket és mindazokat,
   akiket földre sújt a bűn,
   hogy föl tudjunk kelni
   és folytatni tudjuk utunkat.
   II. János Pál pápa

   Kedves Listatagok!
   Újabb ezres számhoz közeledünk,  de most nem  a tagok száma  tekintetében,
   hanem 2007. április 4-én  lesz éppen az 1000.  napja, hogy az  e-vangélium
   e-mail eljut az olvasókhoz.
   Ez alkalomból  is  felajánlom 2  személynek  a Világ  legszebb  imái  című
   könyvet ajándékba. Az egyik  nyertest úgy választjuk  ki, hogy az  április
   4-én feliratkozott új listatagok közül kisorsolunk egyet, a másik pedig az
   a jelenlegi listatag  lesz, aki  a szerencsés  választottnak ajánlotta  az
   e-vangélium listát.
   Itt most  egy  kicsit  nagyobb a  lehetősége  mindenkinek,  aki  ismerősét
   meghívja  közösségünkbe,  hogy  megkapja   az  ajándékkönyvet.  (A   8000.
   feliratkozáshoz közelítve majd  ismét lesz  hasonló akció.  Már több  mint
   7700 személy tartozik közösségünkhöz.)
   Kérem, hogy imádkozzatok azért, hogy az evangelizációnak ez a formája  még
   sokáig folytatódhasson és minél többekhez eljusson. Ennek érdekében kérem,
   bátran ajánljátok barátaitoknak!
   Szeretettel és köszönettel: István atya