[Evangelium] 2007-03-30

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Már. 30., P, 05:10:02 CEST

   2007. március 30. - Péntek

   Egy alkalommal a zsidók köveket ragadtak, hogy megkövezzék Jézust. Erre  ő
   megkérdezte tőlük:  "Sok jótettet  vittem  végbe köztetek  Atyám  nevében.
   Melyik  jócselekedetért   akartok   megkövezni  engem?"   A   zsidók   ezt
   válaszolták: "Nem  a jócselekedetért,  hanem  a káromkodás  miatt  akarunk
   megkövezni, mert ember létedre Istenné teszed magadat." Jézus ezt felelte:
   "A Szentírásban nemde ez áll: Én mondottam: istenek vagytok? Ha már azokat
   is isteneknek mondja az írás, akikhez Isten  igéje szólt - és az írás  nem
   veszítheti érvényét -, hogyan mondhatjátok arról, akit az Atya megszentelt
   és a  világba küldött:  Káromkodol! -  mert azt  mondtam, hogy  Isten  Fia
   vagyok? Ha nem cselekszem Atyám tetteit, ne higgyetek nekem! De ha  azokat
   cselekszem, és nekem nem akartok hinni, higgyetek a tetteknek, hogy  végre
   lássátok és elismerjétek:  az Atya énbennem  van és én  az Atyában."  Erre
   ismét el akarták fogni őt, de kiszabadította magát kezükből. Ezután  Jézus
   újra a Jordánon túlra ment, arra a helyre, ahol János először  keresztelt,
   és ott is maradt.  Sokan keresték fel, mert  így vélekedtek: "János  ugyan
   egyetlen csodát sem tett, de amit Jézusról mondott, az igaznak bizonyult."
   És sokan hittek Jézusban.

   A mai evangéliumi részlet azzal fejeződik be, hogy sokan hittek  Jézusban,
   mert igazak  bizonyult  Keresztelő  János  tanúságtétele.  Előtte  viszont
   hitetlenséggel találkozunk, annak ellenére,  hogy Jézus egyértelműen  tesz
   tanúságot az Atyától  kapott küldetéséről  és kijelenti, hogy  ő az  Isten
   fia.
   Jézus istenségében  való hitünk  nagy  próbája lesz  a kereszthalál  és  a
   feltámadás. Ha  végigjárjuk a  nagyböjt folyamán  Jézussal a  keresztutat,
   akkor ez a vándorlás a hit útja is lehesz számunkra, azaz részesülhetünk a
   hit ajándékában. Szükségünk is van erre, mert a szenvedés és a  feltámadás
   a mi életünkben is tovább folytatódik.
   Nagyböjti  utunkat  járva   figyeljünk  oda  Krisztus   igaz  szavára   és
   emberfeletti képességről  tanúskodó  csodáira, amelyek  mind-  mind  hitre
   ébresztő, hitre nevelő jelek lehetnek számunkra.

   Krisztusunk, aki Cirenei Simont arra méltattad, hogy vigye a  keresztedet,
   fogadj minket is kereszted  alá, fogadj oda  minden embert, és  ajándékozz
   meg mindenkit a készséges engedelmesség kegyelmével.
   Add, hogy  el ne  fordítsuk tekintetünket  azoktól, akikre  ránehezedik  a
   betegség, a magány, az éhezés, az igazságtalanság keresztje.
   Add, hogy egymás terhét hordozva a kereszt Evangéliumának tanúivá váljunk,
   a te tanúiddá, aki élsz és uralkodol mindörökkön örökké. Ámen.
   II. János Pál pápa