[Evangelium] 2007-03-29

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Már. 29., Cs, 05:10:02 CEST

   2007. március 29. - Csütörtök

   Egy alkalommal  Jézus így  beszélt a  zsidókhoz: "Bizony,  bizony,  mondom
   nektek: Aki  tanításomat megtartja,  nem  hal meg  örökre." A  zsidók  azt
   felelték: "Most  már  tudjuk,  hogy  valóban  ördögtől  megszállott  vagy.
   Ábrahám meghalt,  és a  próféták is  meghaltak. Te  meg azt  mondod:  "Aki
   tanításomat megtartja, nem  hal meg  örökre". Nagyobb  vagy talán  Ábrahám
   atyánknál, aki meghalt?  A próféták  is meghaltak.  Mivé teszed  magadat?"
   Jézus így válaszolt: "Ha önmagamat dicsőíteném, az semmit nem érne. Az  én
   Atyám az,  aki megdicsőít  engem.  Ti Isteneteknek  mondjátok őt,  de  nem
   ismeritek. Én ismerem őt, és ha  azt mondanám, hogy nem ismerem,  hozzátok
   hasonló, hazug lennék. De  én ismerem az Atyát,  és megteszem, amit  mond.
   Ősatyátok, Ábrahám ujjongott, hogy megláthatja eljövetelem napját.  Látta,
   és örvendezett."  A zsidók  erre  felháborodtak: "Még  ötvenesztendős  sem
   vagy, és láttad Ábrahámot?" Jézus  így válaszolt: "Bizony, bizony,  mondom
   nektek: Mielőtt  Ábrahám lett  volna, én  vagyok." A  zsidók erre  köveket
   ragadtak, hogy  megkövezzék.  Jézus azonban  eltűnt  előlük, és  kiment  a
   templomból.

   Bár Jézus nyilvánvalóan  érzékeli az iránta  való ellenszenv  fokozódását,
   mégsem  hallgat,  hanem   még  részletesebben  beszél   az  Atyával   való
   kapcsolatáról,  s  abba   reménykedik,  hogy  ez   talán  hitre   ébreszti
   hallgatóit.
   Ismét Ábrahámról, és az ő hitéről beszél, amit jól ismerhettek  hallgatói.
   Idős kora miatt  Ábrahámnak emberileg  semmi reménye sem  volt arra,  hogy
   gyermeke  szülessen,  de   ennek  ellenére  is   hitt  az  isteni   ígéret
   beteljesedésének. Ezért Ábrahámot a hit  atyjaként tiszteljük. Az ő  hitét
   azért állítja a zsidók elé, hogy bár emberileg hihetetlennek tűnik mindaz,
   amit Jézus mosd, mégis  higgyenek benne. A hit  ugyanis szükséges az  örök
   élethez.
   Aki megtartja Krisztus tanítását, azaz  aki hittel elfogadja azt,  elnyeri
   majd az örök életet.  A nagyböjt tehát a  hit útját is jelenti  számunkra,
   amely a  megváltást  jelentő  kereszthalálban  és  az  üdvösséget  jelentő
   feltámadásban való hitben éri majd el tetőpontját.

   Kegyelem, Uram, kegyelem!
   Kegyelemért esdeklek hozzád!
   Bocsásd meg minden bűnömet
   Egyszülötted nevében,