[Evangelium] 2007-03-28

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Már. 28., Sze, 05:10:03 CEST

   2007. március 28. - Szerda

   Egy alkalommal Jézus a benne hívő zsidókhoz fordult, és ezt mondta  nekik:
   "Ha  megmaradtok   tanításomban,   akkor  lesztek   igazán   tanítványaim:
   megismeritek az igazságot, és az  igazság majd szabaddá tesz  benneteket."
   Ők erre tiltakoztak:  "Ábrahám leszármazottjai vagyunk,  és soha  senkinek
   sem szolgáltunk. Hogy mondhatod tehát azt, hogy: Szabadok lesztek?"
   Jézus így  felelt:  "Bizony,  bizony,  mondom  nektek:  mindaz,  aki  bűnt
   cselekszik, szolgája a bűnnek. A szolga nem marad mindig ura házában, de a
   fiú ott marad  mindvégig. Ha  viszont (Isten) Fia  szabaddá tesz  titeket,
   akkor valóban szabadok lesztek. Tudom, hogy Ábrahám utódai vagytok,  mégis
   az életemre  törtök, mert  tanításom  nem fog  rajtatok. Én  azt  hirdetem
   nektek, amit  Atyámnál  láttam;  ti  ellenben  azt  teszitek,  amit  a  ti
   atyátoktól hallottatok." Erre közbevágtak a zsidók: "A mi atyánk Ábrahám!"
   Jézus így folytatta: "Ha Ábrahám gyermekei vagytok, tegyétek is azt,  amit
   Ábrahám tett! De  ti az életemre  törtök, bár azt  az igazságot  hirdetem,
   amit Istentől hallottam.  Ábrahám ilyet  nem tett. Ti  azt teszitek,  amit
   atyáitok  tettek!"  Ők   azonban  tovább  erősködtek:   "Mi  nem   vagyunk
   törvénytelen gyermekek,  csak egy  atyánk van:  az Isten."  Jézus  azonban
   megállapította: "Ha  Isten  volna  atyátok,  szeretnétek  engem,  mert  én
   Istentől vagyok, és  tőle jöttem.  Nem a  magam nevében  jöttem, hanem  az
   Isten küldött engem."

   A zsidók vallási  és nemzeti öntudatból  az Ábrahámtól való  származásukra
   hivatkoznak, de Jézus arra irányítja figyelmüket, hogy a választott nép és
   Isten közötti kapcsolat  sem csupán  e vérségi  köteléken nyugszik,  hanem
   azon a lelki háttéren, amelyet a szövetségkötés jelképez.
   Az Egyház,  az újszövetség  népe Krisztust  követi. Az  ő megváltó  halála
   törli el a  bűnt és tesz  bennünket Isten gyermekeivé.  Tehát nem  vérségi
   kapcsolatról van szó, amikor  Istennel való viszonyunk alapjait  keressük,
   hiszen e  lelki  kapcsolatot  Krisztus  biztosítja.  A  böjti  időszak  az
   Istennel való  személyes kapcsolatunk  megújításának  az ideje,  amikor  a
   szentgyónás által szabaddá válunk  a bűntől, hogy Krisztusban  megtaláljuk
   az Igazságot. Milyen  kapcsolat fűz engem  Jézushoz, aki magát  Igazságnak
   nevezte?

   Ó, Kereszt csodálatos hatalma! Ó, kínszenvedés kimondhatatlan dicsősége!
   Uram, te  mindent  magadhoz vontál.  Miközben  mindennap kitárod  karod  a
   lázadó és ellenszegülő nép  felé, arra figyelmezteted  a világot, hogy  el
   kell ismernie fenségedet.
   Uram, egészen  magadhoz  vontál  engem. Kereszted  minden  áldás  forrása,
   minden kegyelem  oka;  a  hívők általa  szabadulnak  meg  gyöngeségeiktől,
   általa jutnak el a gyalázatból a dicsőségre, a halálból az életre.