[Evangelium] 2007-03-27

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Már. 27., K, 05:10:02 CEST

   2007. március 27. - Kedd

   A  Sátoros-ünnep  alkalmával  Jézus  így  beszélt  a  farizeusokhoz:   "Én
   elmegyek, és  ti  hiába kerestek,  mert  meghaltok bűneitekben.  Ahova  én
   megyek, oda ti nem jöhettek." A  zsidók erre tanakodni kezdtek: "Csak  nem
   akarja megölni  magát,  hogy ezt  mondja:  Ahová  én megyek,  oda  ti  nem
   jöhettek"? Jézus így  folytatta: "Ti  innen alulról  vagytok, én  felülről
   vagyok. Ti ebből a világból vagytok, én nem ebből a világból vagyok. Azért
   mondtam nektek, hogy  meghaltok bűneitekben, mert  nem hiszitek el  rólam,
   hogy ki vagyok:  ezért kell meghalnotok  bűneitekben." Erre  megkérdezték:
   "De hát ki  vagy te?" Jézus  azt válaszolta: "Kezdettől  fogva az  vagyok,
   amit mondok is nektek.  Sokat kellene még  beszélnem rólatok, és  ítéletet
   mondanom felettetek,  mert  aki engem  küldött,  igazmondó; én  pedig  azt
   hirdetem a világnak, amit tőle hallottam." De azok nem értették meg,  hogy
   az  Atyáról  beszél  nekik.  Végül  Jézus  azt  mondta  nekik:  "Ha   majd
   felemelitek (a kereszten) az Emberfiát, akkor megtudjátok, hogy én vagyok,
   és hogy semmit nem  teszek önmagamtól, hanem  azt hirdetem, amit  Atyámtól
   tanultam. Aki küldött engem,  az velem van, és  nem hagy magamra, mert  én
   mindig azt cselekszem, amiben  ő tetszését találja."  E szavak után  sokan
   hittek Jézusban.

   A farizeusoknak azt  mondja Jézus, hogy  azért fognak bűneikben  meghalni,
   mert nem hisznek benne, majd pedig az is kiderül, hogy értetlenségüket  is
   a hitetlenség okozza. Ezt követően  a mennyei Atyától kapott  küldetéséről
   tanítja Jézus a népet, akik közül sokan hinni kezdenek benne.
   János evangéliumának ebben  a részében  tehát a  hit és  a hitetlenség,  a
   hívők és  a hitetlenek  állnak egymással  szemben. Amikor  Jézus  beavatja
   hallgatóit  küldetésének  titkába  és  az  Atya  üdvözítő  tervébe,  akkor
   lehetőséget ad az állásfoglalásra.  Miként egykori hallgatóinak,  ugyanúgy
   nekünk is választanunk kell, hogy  hittel elfogadjuk-e, hogy ő a  Megváltó
   vagy elutasítjuk őt. Döntésünknek azonban következményei vannak, hiszen  a
   hitetlenek bűben halnak meg, a hívők viszont elnyerik a feltámadást és  az
   örök életet.

   Urunk, Jézus Krisztus,
   aki halálküzdelmedben
   sem maradtál közömbös