[Evangelium] 2007-03-26

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Már. 26., H, 05:10:02 CEST

   2007. március 26. - Hétfő, Urunk születésének hírüladása (Gyümölcsoltó
   Boldogasszony)

   Abban az időben Isten elküldte Gábor angyalt Galilea Názáret nevű városába
   egy  szűzhöz,  aki  jegyese  volt  egy  férfinak,  a  Dávid  házából  való
   Józsefnek. A szűz neve Mária volt. Az angyal belépett hozzá és így  szólt:
   "Üdvöz légy, kegyelemmel teljes! Az Úr veled van! Áldottabb vagy te minden
   asszonynál!"
   Ennek hallatára  Mária zavarba  jött és  gondolkodóba esett,  hogy  miféle
   köszöntés ez. Az angyal azonban folytatta: "Ne félj, Mária! Hisz kegyelmet
   találtál Istennél! Mert íme, gyermeket fogansz méhedben, és fiút szülsz, s
   Jézusnak fogod  őt nevezni!  Nagy  lesz ő:  a Magasságbeli  Fiának  fogják
   hívni. Az  Úristen neki  adja atyjának,  Dávidnak trónját.  Uralkodni  fog
   Jákob házán mindörökké, és uralmának soha nem lesz vége!"
   Mária ekkor megkérdezte az  angyalt: "Hogyan történhet  meg ez, amikor  én
   férfit nem ismerek?" Az angyal ezt válaszolta neki: "A Szentlélek száll le
   rád, és a Magasságbeli ereje borít be árnyékával. Ezért szent lesz az,  ki
   tőled születik: Isten Fiának fogják  őt hívni. Lásd, rokonod, Erzsébet  is
   gyermeket fogant  öregségében,  sőt,  már  a  hatodik  hónapban  van,  bár
   magtalannak tartják az emberek. Istennél semmi sem lehetetlen."
   Erre Mária így szólt: "Íme, az Úr szolgálóleánya: történjék velem  szavaid
   szerint!" Ezután az angyal eltávozott.

   A nagyböjti vasárnap miatt idén egy nappal később, a mai napon  ünnepeljük
   Jézus születésének hírüladását,  azaz azt  az eseményt,  amikor az  angyal
   megjelenik Máriának  Názáretben  és  meghozza neki  Isten  üzenetét,  hogy
   gyermeke fog születni.
   Mária először  zavarba jött,  majd  miután az  angyal beavatta  az  isteni
   tervbe, hittel igent  mondott arra.  Istennek minden  emberrel, velünk  is
   tervei vannak, de ezek csak akkor valósulhatnak meg, ha meghajlunk akarata
   előtt  és  engedelmeskedünk  neki.   Jézus  édesanyjának  alázata   legyen
   számunkra  példa,  aki   önmagát  egészen  átadta   Istennek.  Az   isteni
   kegyelemmel  együttműködve  engedi,  hogy  Isten  nagy  dolgokat  műveljen
   általa,  olyan  dolgokat,  amelyek  az  emberiség  üdvösségét  szolgálják.
   Törekedjünk  Urunk  velünk   kapcsolatos  szándékainak  megismerésére   és
   elfogadására!

   Én Uram, Keresztre feszített Jézus  Krisztus, a boldogságos Szűz  Máriának
   Fia, nyisd meg füledet  és hallgass rám,  amint hallgattál a  Tábor-hegyen
   örök Atyádra.
   Én Uram, Keresztre feszített Jézus  Krisztus, a boldogságos Szűz  Máriának
   Fia, nyisd  fel  szemeidet  és  tekints  reám,  amint  a  Kereszt  fájáról
   tekintettél fájdalmas és megszomorodott Édesanyádra!
   Én Uram, Keresztre feszített Jézus  Krisztus, a boldogságos Szűz  Máriának
   Fia, nyisd meg a te áldott ajkaidat és szólj hozzám, amint Szent  Jánoshoz
   szóltál, mikor őt Anyádnak fiául adtad!
   Én Uram, Keresztre feszített Jézus  Krisztus, a boldogságos Szűz  Máriának
   Fia, tárd  ki  karjaidat és  ölelj  át  engem, amint  karjaid  kitártad  a
   keresztfán, hogy az egész emberi nemet átkarold!
   Én Uram, Keresztre feszített Jézus  Krisztus, a boldogságos Szűz  Máriának
   Fia, nyisd meg szívemet  és fogadd be az  enyémet; hallgass meg engem,  ha
   legszentebb akaratodnak úgy tetszik.
   Szent V. Piusz pápa