[Evangelium] 2007-03-19

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Már. 19., H, 05:10:02 CET

   2007. március 19. - Hétfő, Szent József, a Boldogságos Szűz Mária jegyese

   Dávid utódai közül Jákobtól született  József, aki jegyese volt  Máriának,
   Jézus Krisztus szülőanyjának. Jézus Krisztus születése pedig így  történt:
   Anyja, Mária jegyese  volt Józsefnek. Mielőtt  azonban egybekeltek  volna,
   Mária gyermeket fogant méhében a  Szentlélektől. Férje, József igaz  ember
   volt, nem akarta őt megszégyeníteni.  Ezért úgy határozott, hogy  titokban
   bocsátja el. Míg ezen töprengett, megjelent neki álmában az Úr angyala, és
   így szólt: "József, Dávid fia, ne félj attól, hogy feleségül vedd  Máriát,
   mert a benne  fogant élet a  Szentlélektől van. Fiad  születik majd,  akit
   Jézusnak nevezel,  mert  ő  váltja  meg  népét  bűneitől!"  Amikor  József
   felébredt álmából,  úgy cselekedett,  amint az  Úr angyala  megparancsolta
   neki.
   Mt 1,16.18-21.24a

   Elmélkedés:

   Józsefnek, Mária jegyesének és Jézus nevelőapjának ünnepén egy  látomásról
   hallottunk az evangéliumban. Egy angyal jelent meg a jegyesét  elbocsátani
   készülő Józsefnek,  hogy  beavassa  őt  a  titokba,  az  isteni  megváltás
   tervébe, a hamarosan bekövetkező eseményekbe. József egészen emberi  módon
   gondolkozik, amikor  jegyeséről kiderül,  hogy  áldott állapotban  van  és
   gyermeket vár,  s  emiatt meg  akarja  szakítani a  jegyességet.  Talán  a
   csalódottság  készteti  őt  erre.  Emberiességéről  tanúskodik,  hogy  nem
   szeretné Máriát  nyilvánosan megszégyeníteni,  mert  tudja, hogy  a  zsidó
   törvények szerint biztos  halál, megkövezés várna  jegyesére, mint  minden
   házasságtörőre.
   József szándékát azonban megváltoztatja az isteni közbeavatkozás,  magához
   veszi jegyesét és később saját családja tagjaként neveli fel Jézust.
   Vajon odafigyelek-e  Isten  útmutatásaira?  Vajon  képes  vagyok-e  emberi
   akaratom háttérbe szorítására és Isten szándékainak elfogadására?

   Uram, ha éhezem, adj nekem valakit, akinek egy darab kenyér kell;
   ha szomjazom, küldj valakit, akinek egy pohár vízre van szüksége;
   ha fázom, küldj valakit, hogy felmelegítsem;
   ha szomorú vagyok, hozz valakit, hogy megvigasztaljam;
   ha keresztem nehézzé válik, add, hogy megoszthassam valakivel a sajátját;
   ha szegény vagyok, vezess el valakihez, aki nélkülözik;
   ha nincs időm, adj valakit, akit pár pillanatig szolgálhatok;
   ha megaláznak, add, hogy valakinek dalolnom kelljen;
   ha elbátortalanodom, küldj valakit, hogy bátorítsam;
   ha  mások  megértéséért  kiáltok,  adj  valakit,  akinek  az  enyémre  van
   szüksége;
   ha  arra  vágyom,  hogy  törődj   velem,  küldj  hozzám  valakit,   akiről
   gondoskodnom kell;
   ha csak magamra gondolok, hívd fel figyelmemet valaki másra.
   Tégy bennünket méltóvá,Uram, hogy azokat a testvéreinket szolgáljuk,  akik
   világszerte, szegényen és éhezve élnek és halnak meg.
   Add meg nekik ma, kezünk által, mindennapi kenyerüket, és adj nekik átfogó
   szeretetünk által békét és boldogságot.
   Boldog Kalkuttai Teréz