[Evangelium] 2007-03-15

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Már. 15., Cs, 05:10:02 CET

   2007. március 15. - Csütörtök

   Egy alkalommal Jézus egy  néma emberből űzött ki  ördögöt. Amint az  ördög
   kiment, a néma megszólalt. A nép elcsodálkozott rajta. Egyesek azonban azt
   mondták: "Belzebubnak,  az ördögök  fejedelmének  segítségével űzi  ki  az
   ördögöket." Mások próbára  akarták tenni,  és égi  jelet követeltek  tőle.
   Jézus belelátott gondolataikba, és  így szólt hozzájuk: "Minden  önmagában
   meghasonlott ország elpusztul, és  ház házra omlik.  Ha a sátán  önmagában
   meghasonlott, hogyan állhat  fönn az  országa? Ti  ugyanis azt  mondjátok,
   hogy Belzebub  segítségével  űzöm  ki  az ördögöket.  Ám  ha  én  Belzebub
   segítségével űzöm ki a gonosz lelkeket, a ti fiaitok kinek a  segítségével
   űzik ki? Ezért ők lesznek a bíráitok. Ha viszont én Isten ujjával  (vagyis
   Isten erejével) űzöm ki az ördögöt, akkor bizonyára elérkezett hozzátok az
   Isten országa. Az erős ember fegyveresen őrzi házát. De birtoka csak addig
   van biztonságban,  amíg el  nem  jön az,  aki  erősebb nála.  Ez  legyőzi,
   elveszi fegyverzetét,  amelyben bízott,  és  szétosztja a  zsákmányt.  Aki
   nincs velem, az ellenem van; aki nem gyűjt velem, az szétszór."

   Jézus ellenfelei azt a  képtelen vádat fogalmazzák  meg, amely szerint  az
   ördöggel szövetkezve végzi ördögűzéseit a rendkívüli hatalommal rendelkező
   tanító. Válaszában  Jézus egyrészt  rámutat a  vád belső  ellentmondására,
   másrészt  kinyilvánítja,  hogy  ő  Isten  hatalmával  és  erejével   végzi
   cselekedeteit, amelyek Isten országának jelenlétéről tanúskodnak.
   Az ördögűzések tehát azt  jelzik, hogy Jézus felveszi  a harcot a  rosszal
   szemben. Szembeszáll  a gonosszal,  hogy az  emberért küzdjön.  A  rosszat
   legyőzve visszaadja szabadságunkat.
   A nagyböjt  annak az  ideje, hogy  Jézus segítségével  én is  felvegyem  a
   harcot a bennem lévő  és az Istennel  való kapcsolatomat megrontó  rosszal
   szemben és legyőzzem azt.

   Segíts rajtam, Uram, hogy tudjak  erős lenni, amikor jön a  megpróbáltatás
   órája! Tégy erőssé és nagylelkűvé,  hogy ne jajveszékeljek és ne  kerüljem
   el azt, aminek történnie kell!  Erősen szembe nézve a kereszttel,  mondom:
   Atyám, a Te hívásodat szeretném benne fölfedezni!
   Romano Guardini