[Evangelium] 2007-03-03

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Már. 3., Szo, 05:10:02 CET

   2007. március 3. - Szombat

   A hegyi beszédben  Jézus így szólt  tanítványaihoz: "Hallottátok a  (régi)
   parancsot: Szeresd  felebarátodat és  gyűlöld ellenségedet!  Én pedig  ezt
   mondom nektek:  Szeressétek ellenségeiteket!  Tegyetek jót  azokkal,  akik
   gyűlölnek  titeket!  Imádkozzatok  azokért,  akik  üldöznek  és  gyaláznak
   titeket, hogy gyermekei legyetek  mennyei Atyátoknak, aki fölkelti  napját
   jókra és gonoszakra, és esőt ad  mind az igazaknak, mind a bűnösöknek.  Ha
   ugyanis csak azokat szeretitek,  akik titeket szeretnek,  ugyan mi lesz  a
   jutalmatok? Nem teszik meg ezt a vámosok is? És ha csak a  testvéreiteknek
   köszöntök, mi az, amivel többet tesztek? Nem teszik meg ezt a pogányok is?
   Ti legyetek  olyan  tökéletesek,  mint  amilyen  tökéletes  a  ti  mennyei
   Atyátok!"

   Jézus tanításának  egyik igazi  újdonságát tartalmazza  a mai  evangélium,
   amelyben azt parancsolja  nekünk a mi  Urunk, hogy minden  embert, még  az
   ellenségeinket is szeressük. Ez ugyanis a tökéletes szeretet. E  tökéletes
   szeretet él  az Atyában  minden ember  iránt és  ezt tapasztalhatjuk  meg,
   amikor  irgalmasan  eltörli  bűneinket.   E  szeretetre  kell  nekünk   is
   törekedünk, hogy felülmúljuk  azt a régi  gondolkodásmódot, amely  szerint
   csak a jókat  kell szeretnünk,  s amely megengedte  a rosszakkal  szembeni
   bosszút.
   Egyedül a  szeretet  gyakorlásával  tudjuk legyőzni  a  rosszat.  Azzal  a
   szeretettel, amely nem marad érzelem,  hanem képes jót tenni  mindenkivel.
   Törekedjünk a tökéletes szeretet elérésére!

   Ó, Jézus lángoló Szíve, égesd szívembe kereszted pecsétjét, hogy  támaszom
   legyen a  kísértésekben;  fond  körül töviseiddel,  hogy  megalázd;  égesd
   lángjaiddal, hogy téged  szeressen. Mennyire  szégyenkeznem kell  előtted,
   Uram, amikor  látom, hogy  te átadtad  magad ellenségeid  igazságtalan  és
   kegyetlen akaratának, én pedig vonakodom teljesíteni a te akaratodat?
   A te  akaratod  a  regulája  minden egyenességnek,  én  pedig,  ha  valami
   nehézség támad, nem vetem alá magam! Rendelkezhetsz-e felőlem úgy, hogy az
   ne a te dicsőségedre és az én javamra szolgálna? Bajaim jóra változnak,  a
   kísértések és kudarcok  egyesítenek veled,  maga a halál  pedig átlépés  a
   boldog életbe;  én meg  panaszkodom, futok  előled és  elégedetlenkedem  a
   csodálatos rend  miatt,  amit  oly  bölcsen  és  jóságosan  meghatároztál!
   Istenem, mától fogva változtasd meg szívem készségeit: fenntartások nélkül
   ráhagyatkozom akaratodra.

   Egy listatagunk munkahelyi problémákkal küzdő férjéért kér imát.
   Egy nyugdíj előtt álló és nehéz anygi helyzetben lévő tagunk is imákat kér
   nehézségeinek megoldásáért.
   Egy 77  éves  édesanyáért  is  imát kérnek,  akinek  a  házát  el  akarják
   árverezni.
   Egy vizsgára készülő tagunk a vizsga sikeréért kér imát.
   Egy álláskereső tagunk is imát kér, hogy Istennek tetszó döntést hozzon és
   megfelelő munkahelyet találjon.
   Egy tagunk Dóráért kér imát.