[Evangelium] 2007-03-01

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Már. 1., Cs, 05:10:02 CET

   2007. március 1. - Csütörtök

   A hegyi  beszédben Jézus  így szólt  tanítványaihoz: "Kérjetek,  és  adnak
   nektek; keressetek,  és találtok;  zörgessetek, és  ajtót nyitnak  nektek.
   Mert aki  kér,  az kap;  aki  keres, az  talál;  aki zörget,  annak  ajtót
   nyitnak. Kicsoda az közületek, aki fiának követ ad, amikor az kenyeret kér
   tőle? Vagy ha  halat kér, ki  ad kígyót neki?  Ha tehát ti  - bár  rosszak
   vagytok - tudtok jót  adni gyermekeiteknek, mennyivel inkább  jót ad a  ti
   mennyei Atyátok azoknak, akik kérik  őt. Amit tehát akartok, hogy  veletek
   tegyenek az emberek, ti is tegyétek velük! Ez ugyanis a mózesi törvény  és
   a próféták tanítása."

   A Miatyánk  megtanítása  után  az  ima és  az  Istenhez  intézett  kérések
   hatásáról és  hatékonyságáról  beszél Jézus.  Egyszerű  szavakat  használ:
   Kérjetek és adnak nektek.
   Könnyen azt  gondolhatnánk  ez alapján,  hogy  a mi  imánktól  vagy  annak
   minőségétől, esetleg  mennyiségétől függ  a  kérések teljesítése,  de  nem
   erről van szó.  Imáink és  kéréseink hatása  nem rajtunk  múlik, hanem  az
   Isten  jóságától  függ.   Nem  azért  teljesülnek   kéréseink,  mert   jól
   imádkozunk, hanem azért, mert az  Atya jóságos hozzánk. Ezt világítja  meg
   Jézus példázata az apáról, aki gyermekeinek mindig jót ad.
   Isten nem érdemünk miatt, hanem önmaga jóságából és szeretetéből  fakadóan
   ad nekünk minden jót, ami lelkünk javára szolgál.

   Lelkem édes vendége,  drágalátos Jézusom, szent  tested vétele törölje  el
   minden  bűnömet,  pótolja  mindazt,  amit  hanyagul  tettem,  adja  vissza
   elpazarolt életemet.  Legyen  örök üdvösségem,  testem-lelkem  megújulása,
   szeretetem lángra lobbanása,  az erény kivirágzása  és életemnek  tebenned
   örök beboltozása.
   Adja meg e szentáldozás lelkem szabadságát, testem egészségét,  erkölcseim
   jóságát. Legyen  türelmem pajzsa,  alázatosságom győzelmi  jele,  bizalmam
   támasztéka, bánatom vigasztalása, állhatatosságom segítsége.
   Legyen hitem fegyvere, reményem szilárdsága, szeretetem teljessége. Általa
   teljesítsem törvényeidet,  újítsam meg  lelkemet; általa  legyek szent  az
   igazságban és benne egészen jámbor.
   Nagy Szent Gertrúd