[Evangelium] 2007-02-24

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Feb. 24., Szo, 05:10:02 CET

   2007. február 24. - Szombat, Szent Mátyás apostol

   Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: "Amint engem  szeret az Atya,  úgy
   szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen.  Az az  én parancsom,  hogy szeressétek  egymást, amint  én
   szerettelek titeket! Nagyobb szeretete  senkinek sincs annál, mint  annak,
   aki életét  adja barátaiért.  Ti barátaim  vagytok, ha  megteszitek,  amit
   parancsolok nektek. Nem  mondalak titeket többé  szolgának, mert a  szolga
   nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert mindazt,
   amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem,
   hanem én választottalak titeket; és  arra rendeltelek, hogy elmenjetek  és
   gyümölcsöt hozzatok: maradandó gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az  én
   nevemben,  megadja  nektek.  Azt  parancsolom  nektek,  hogy   szeressétek
   egymást!"

   Szolgáról és barátról,  szolgaságról és barátságról  tanít Jézus minket  a
   mai evangéliumban. E  szavait az utolsó  vacsorán mondta a  mi Urunk az  ő
   legjobb  barátainak,  az  apostoloknak,  miután  megmosta  lábukat,   azaz
   elvégezte a  szolga feladatát.  "Nagyobb szeretete  senkinek sincs  annál,
   mint annak,  aki életét  adja barátaiért.  Barátaimnak mondalak  titeket."
   Vajon mennyire  értették  az  apostolok meg,  hogy  mindaz,  amiről  Jézus
   beszél,  néhány   óra   múlva  szenvedésében   és   kereszthalálában   fog
   megvalósulni? Hiszen a Fiúisten szolgálata nem fejeződik be a lábmosással,
   hanem éppen ezután kezdődik, amikor  vállalja a Szenvedő Szolga  feladatát
   és odaadja életét a kereszten.
   És vajon mi mennyire  értjük meg az ő  szavait? Mennyire vesszük  komolyan
   szolgálatát és barátságát? Napjainkban  ugyanis sokan nem vállalják  mások
   szolgálatát, mert megalázónak tartják azt.  És igazi barátságot is  ritkán
   lehet találni korunkban, ahol legfeljebb az érdekszövetség, a rövid  ideig
   tartó haverság és a felszínes cimboraság a jellemző.
   Jézus a  szolgálat  által  tett  minket a  barátaivá.  A  szolgálat  tehát
   barátságot  alakít  ki  a   személyek  között,  s   ezzel  az  Isten-   és
   emberszolgálatra buzdít  minket..  Önzetlenül végzett  szolgálatunk  által
   Isten barátaivá válunk és igaz barátokra találunk embertársainkban is.

   Himnusz az apostolokról
   Az égi udvar díszei,
   örök Királyunk nagyjai,
   kiket nekünk nevelt az Úr,
   s apostolokként ránk hagyott,

   ti, új ég, új föld Városa,
   hol napként Bárányunk ragyog,
   s ti drágagyöngyként fényletek,
   mint tündöklő alapkövek.

   Ezért hálásan ünnepel
   az Egyház, Krisztus hitvese,
   mely hirdetéstektől dicső,
   s mert véretek szentelte meg.

   Ha minden kor s idő letűnt,
   és Megváltónk ítélni jön,
   ti is nagy fényben ültök ott,
   dicső főrangú férfiak.

   Imáitokkal nyerjetek
   nekünk oltalmat és erőt,
   s mit földünkön vetettetek,
   az égben hozzon bő magot.

   Krisztusnak zeng örök dalunk,
   ki Atyja hírvivőiként
   küldött, s a Szentlélek tüzet
   gyújtotta lángra bennetek. Ámen.

   Keresztút papokért  és  papi  hivatásokért  2007-ben  letölthető  többféle
   formában az alábbi honlapról.
   www.brennerjanos.hu

   Egyik listatagunk  most  elhunyt  nagmamája leki  üdvösségéért  kér  imát,
   valamint édesanyjáért, hogy ne veszítse el hitét.
   Egy tagunk nehéz anyagi helyzetbe  került családjáért és annak  egységéért
   kér imát.
   Egy vasárnap  hajnalban autóbalesetet  szenvedett kismamáért  kérnek  imát
   aggódó szerettei.
   Vasárnap elhunyt Benedek édesapa lekiüdvéért kér imát családja.
   Egy tagunk házépítésbe kezdő lányáért és családjáért kér imát.
   Köszönöm mindenki imáit!
   István atya