[Evangelium] 2007-02-19

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Feb. 19., H, 05:10:02 CET

   2007. február 19. - Hétfő

   Amikor a színeváltozás  hegyéről Jézus  visszatért tanítványaihoz,  látta,
   hogy nagy tömeg tolong körülöttük,  és írástudók vitatkoznak velük.  Amint
   az emberek észrevették Jézust, mindnyájan meglepődtek, majd elébe  siettek
   és üdvözölték. Jézus megkérdezte tanítványait: "Miről vitatkoztok  velük?"
   Valaki a  tömegből így  felelt neki:  "Mester! Elhoztam  hozzád a  fiamat.
   Gonosz lélek lakik benne, aki némává tette. Valahányszor hatalmába keríti,
   földhöz vágja. Habzik  a szája,  fogait csikorgatja  és megmerevedik.  Már
   kértem tanítványaidat, hogy űzzék ki belőle, de nem tudták."
   Jézus így válaszolt: "Ó, hitetlen  nemzedék! Meddig maradjak még  veletek?
   Meddig tűrjelek titeket?  Vezessétek hozzám a  gyermeket!" Erre  odavitték
   hozzá. Mihelyt a  gonosz lélek meglátta  Jézust, tüstént elkezdte  ide-oda
   rángatni a fiút,  az pedig a  földre zuhant, és  habzó szájjal  vonaglott.
   Jézus megkérdezte  a fiú  apját: "Mióta  szenved ebben  a bajban?"  Ő  azt
   felelte:  "Gyermekkora  óta.  A  gonosz  lélek  gyakran  tűzbe  és   vízbe
   taszította, hogy elpusztítsa.  Ha valamit  tehetsz, szánj  meg minket,  és
   segíts rajtunk!"  Jézus  így  felelt neki:  "Ha  valamit  tehetsz?  Minden
   lehetséges annak, aki hisz!" Erre a fiú apja azonnal felkiáltott: "Hiszek,
   Uram, segíts az én hitetlenségemen!"
   Amikor Jézus  látta, hogy  egyre nagyobb  tömeg verődik  össze, ezekkel  a
   szavakkal parancsolt rá a  tisztátalan lélekre: "Te  néma és süket  lélek!
   Parancsolom neked, menj ki belőle, és  soha vissza ne térj belé!" Erre  (a
   gonosz lélek) összevissza  rángatta a  fiút, és  hangos kiáltással  kiment
   belőle. A  fiú  olyan  lett,  mint a  halott.  Többen  meg  is  jegyezték:
   "Meghalt!" Jézus azonban megragadta kezét,  és felsegítette. A fiú  talpra
   állt. Amikor  azután  Jézus  hazaérkezett,  és  egymás  között  voltak,  a
   tanítványok megkérdezték: "Mi  miért nem tudtuk  kiűzni a gonosz  lelket?"
   Jézus így  felelt: "Ezt  a  fajtát semmi  mással  nem lehet  kiűzni,  csak
   imádsággal és böjtöléssel."

   A mai evangéliumi  történetből is kiderül,  hogy a hit  mennyire fontos  a
   csodához. A  tanítványok képtelenek  meggyógyítani  a gyermeket  és  ennek
   Jézus szerint az  az oka,  hogy hitetlenek. Korábban  már kaptak  Jézustól
   megbízást és képességet, hogy ördögöket űzzenek ki és sikereik is voltak e
   területen. Most  azonban  mégsem  tudnak  eredményt  elérni  hitetlenségük
   miatt. A felelősségre  vonás tehát  a tanítványoknak  szól elsősorban,  de
   ugyanígy az egész nemzedéknek, amely nem hisz.
   Ennek ellentétét  képviseli a  beteg fiú  apja, aki  kifejezi hitét,  hogy
   Jézus meg  tudja  gyógyítani a  fiát.  Úgy  tűnik a  történetből,  hogy  e
   hitvallás szükséges  volt a  csodához,  s e  nélkül  nem lett  volna  újra
   egészséges a fiú.
   Ha  mi,   Jézus  tanítványai   teljes  bizalommal   és  hittel   fordulunk
   kéréseinkkel Istenhez, akkor számíthatunk arra, hogy megtapasztaljuk Isten
   jóságos közbeavatkozását.

   Atyánk! Itt vagyok  szolgáltadra, a  Te gyermeked,  hogy rajtam  keresztül
   folytasd szereteted munkáját a világban  azáltal, hogy Jézust adod  nekem,
   rajtam keresztül  másoknak és  az egész  világnak. Imádkozzunk  egymásért,
   hogy Jézus szerethessen bennünk és  általunk azzal a szeretettel,  mellyel
   az Atya szereti Őt.
   Boldog Kalkuttai Teréz