[Evangelium] 2007-02-15

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Feb. 15., Cs, 05:10:02 CET

   2007. február 15. - Csütörtök

   Jézus egyszer  elment  tanítványaival a  Fülöp-Cezáreája  környékén  fekvő
   falvakba. Útközben megkérdezte őket: "Kinek tartanak engem az emberek?"  A
   tanítványok azt felelték:  "Egyesek Keresztelő  Jánosnak, mások  Illésnek,
   ismét mások valamelyik prófétának." Ő tovább kérdezte őket: "Hát ti  kinek
   tartotok engem?"  Erre Péter  így válaszolt:  "Te vagy  a Messiás."  Akkor
   szigorúan lelkükre kötötte, hogy ezt senkinek se mondják el róla.
   Ettől kezdve arra oktatta őket, hogy az Emberfiának sokat kell szenvednie.
   A vének, a  főpapok és  az írástudók  elvetik és  megölik, de  harmadnapra
   föltámad. Erről  egészen nyíltan  beszélt  nekik. Péter  ekkor  félrevonta
   Jézust, és  szemrehányást tett  neki. Erre  ő hátrafordult,  tanítványaira
   nézett, és így korholta  Pétert: "Távozz tőlem,  sátán, mert emberi  módon
   gondolkodol, és nem Isten tervei szerint!"

   Az emberek  nagyon különbözőképpen  és  bizony elég  furcsán  gondolkoznak
   Jézusról. A mi számunkra legalábbis szokatlannak tűnik, hogy azt képzelték
   róla, hogy  az ószövetségi  idők valamelyik  nagy lakja  támadt fel  Jézus
   személyében.
   Ehhez képest Péter egészen okosnak tűnik, amikor Jézust Messiásnak nevezi.
   Ezt követően  azonban  hamar kiderül,  hogy  Péter apostol  sincs  egészen
   tisztában azzal, hogy  mit jelent  Jézus messiási címe.  Amikor ugyanis  a
   Mester arról kezd el beszélni, hogy az ő messiási sorsához hozzátartozik a
   szenvedés és a halál, az apostol  nem érti e szavakat és elutasítja  Jézus
   kijelentéseit.
   Nem elég nekünk sem Jézust szép szavakkal illetnünk. Nem elég emberi módon
   gondolkoznunk  Jézus  személyéről.  Tanuljunk  meg  Isten  tervei  szerint
   gondolkozni és élni!

   Nekem Te  vagy az  Uram, akinek  akaratát a  sajátoménál jobban  szeretem!
   Mivel nem tudok  állandóan szavakkal  imádkozni; ha  valaha is  imádkoztam
   igazi odaadással, most halld meg kiáltásomat!
   Fogadd kegyesen a Téged kérlelő  odaadást, mint végtelen kiáltást; s  hogy
   szavaim még méltóbbak legyenek a meghallgatásra, adj imádságomnak erőt  és
   állhatatosságot!

   Kedves Listatagok!
   Ezúton  is  köszöntöm  e-vangélium  listánk  utóbbi  időben  feliratkozott
   tagjait. Különösen is Piti Magdolnát, aki kedden hétezredikként iratkozott
   fel. Az  ő  számára,  valamint  Márton Júliannának,  aki  őneki  a  listát
   ajánlotta,  egy-egy  példányát  eljuttatom  a  Világ  legszebb  imái  című
   könyvből.
   Ugyanakkor mindenkinek köszönöm, hogy vállalkoztatok az emberhalászatra és
   meghívtátok lelki  közösségünkbe  barátaitokat.  Tudom,  hogy  mindenkinek
   járna most egy könyv, de hát erre nincs lehetőségem, ezért inkább időnként
   egy-egy imát ebből a kötetből is felteszek a listára.
   Az általatok  végzett evangelizációnak  egészen látványos  eredménye  van,
   hiszen a napi átlag 7 feliratkozással szemben az elmúlt napokban olyan  is
   volt, amikor  több mint  40  új taggal  gyarapodtunk egyetlen  nap  alatt.
   Kérlek, benneteket, ne  fáradjatok bele az  emberhalászatba! Isten  áldása
   legyen fáradozásotokon és életeteken!
   Hirdessétek az Evangéliumot!
   Szeretettel: István atya