[Evangelium] 2007-01-23

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Jan. 23., K, 05:10:01 CET

   2007. január 23. - Kedd

   Egy alkalommal Jézust  fölkeresték anyja és  rokonai. De nem  mentek be  a
   házba, ahol  Jézus  tanított, hanem  hívatták  őt. Akik  körülötte  ültek,
   odaszóltak Jézusnak: "Anyád és rokonaid  kint vannak, és keresnek  téged."
   Jézus azonban így válaszolt: "Ki az  én anyám? Kik az én rokonaim?"  Aztán
   végighordozta tekintetét a körülötte ülőkön, és csak ennyit mondott: "Ezek
   az én anyám és rokonaim. Aki teljesíti Isten akaratát, az az én testvérem,
   nővérem és anyám!"

   Jézus korában az  egész társadalom és  minden ember számára  meghatározóak
   voltak a  családi  kapcsolatok.  Ugyanez  természetesen  érvényes  Jézusra
   vonatkozólag is,  még  akkor  is,  ha  Isten  az  ő  Atyja,  hiszen  földi
   édesanyától jött a világra és családban nevelkedett fel. Éppen ezért kissé
   hidegnek  érezzük  Jézus  szavait,   amelyet  a  házon  kívül   tartózkodó
   rokonainak üzen. Jézus szavait azonban nem szabad úgy értékelnünk, hogy  a
   családi  kapcsolatok   fontosságát  megtagadva   azok  helyébe   a   lelki
   kapcsolatokat  állítja.  A  család  továbbra  is  rendkívül  fontos  marad
   számára,  de  emellett  testvéreinek  tekinti  mindazokat,  akik  tanítása
   szerint élnek.
   Különösen is  fontos ezt  hangsúlyoznunk egy  olyan korban,  amikor  sokan
   megkérdőjelezik a családi kötelékek  jelentőségét. A fiatalok egy  rosszul
   értelmezett szabadság reményében a mielőbbi önállóságra, a családtól  való
   elszakadásra vágyakoznak,  de  a családi  fészek  biztonságából  kikerülve
   hamar kiderül, hogy képtelenek  a repülésre, az  önálló életre. A  családi
   közösség  által  nyújtott  pótolhatatlan   értékekre:  a  boldogságra,   a
   biztonságra, az  értelmi és  érzelmi fejlődésre  és az  egymásért  végzett
   munkára könnyebben rátalálunk, ha  családunk életében Jézusnak is  szerepe
   van.

   Jöjj Szentlélek, hogy tapasztalhassuk jelenléted ajándékait az egység felé
   vezető zarándok  utunkon.  Add  nekünk  a belső  erőt,  hogy  az  öröm  és
   reménység tanúi lehessünk a világban. Lelked tegyen eggyé bennünket. A  Te
   hangod adja meg nekünk a megfelelő szavakat, hogy megvallhassuk együtt  Úr
   voltodat és megtörjük a pusztító  némaságot. Életnek és szeretetnek  Lelke
   újíts meg bennünket egységünkben. Ámen.
   Imádság a keresztények egységéért imahét (2007. január 21-28.) 3. napjára