[Evangelium] 2007-01-08

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Jan. 8., H, 05:10:01 CET

   2007. január 8. - Hétfő, Urunk megkeresztelkedése

   Abban az időben:  A nép feszülten  várakozott. Mindnyájan azon  töprengtek
   magukban, vajon nem János-e  a Krisztus. Ezért  János így szólt  hozzájuk:
   "Én csak vízzel keresztellek benneteket. De eljön, aki hatalmasabb  nálam,
   akinek saruszíját  sem vagyok  méltó megoldani.  Ő majd  Szentlélekkel  és
   tűzzel fog  titeket  megkeresztelni." Ekkor  történt,  hogy amikor  a  nép
   keresztelkedni ment,  Jézus  is megkeresztelkedett.  Miközben  imádkozott,
   megnyílt az ég,  és a  Szentlélek leszállt  rá látható  alakban, mint  egy
   galamb. Szózat is  hallatszott az égből:  "Te vagy az  én szeretett  Fiam,
   benned telik kedvem."
   Lk 3,15-16. 21-22

   Elmélkedés:

   Jézus megkeresztelkedésének mai  ünnepén Szent  Lukács evangéliuma  nagyon
   egyszerűen írja le azt, hogy János küldetése befejeződik, s helyette Jézus
   lép  a  nyilvánosság  elé.  János  tudja,  hogy  kisebb  Jézusnál,  akinek
   megtisztító keresztsége erősebb lesz az övénél.
   A megkeresztelkedést  követően  elkezdődik  Jézus  nyilvános  működése.  A
   jelenetnél és a későbbiekben is látni fogjuk, hogy Jézus az Atyától kapott
   hatalomnál fogva cselekszik, akinek tetszése és jóakarata a Fiún nyugszik.
   De megnyilvánul  a  három  isteni  személy egysége  is.  Az  Atya  szózata
   hallatszik az égből: "Te vagy az én szeretett Fiam, benned telik  kedvem".
   A második isteni személyre,  a Fiúra eközben  leszáll a Szentlélek  galamb
   alakjában.
   Az ünnep  azt is  jelzi számunkra,  hogy Isten  megosztja velünk  Fiát  és
   Lelkét. Fogadjuk el e megosztást, hogy átalakuljon életünk.

   Szent Atyánk, tekints erre az  emberiségre, amely az első lépéseket  teszi
   meg az új évezredben. Életére még erősen rányomja bélyegét a gyűlölet,  az
   erőszak, az elnyomás, de az igazságosság, az igazság és a kegyelem  iránti
   éhség még nem tűnt el sok ember szívéből, akik várják, hogy valaki elhozza
   a megváltást, amelyet te Fiad, Jézus által vittél végbe.
   II. János Pál pápa