[Evangelium] 2007-01-06

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Jan. 6., Szo, 05:10:02 CET

   2007. január 6. - Szombat

   Mielőtt  Jézus  megkezdte  nyilvános   működését,  Keresztelő  János   ezt
   hirdette: "Aki utánam jön, hatalmasabb nálam. Arra sem vagyok méltó,  hogy
   lehajoljak és megoldjam  a saruszíját. Én  vízzel keresztellek titeket,  ő
   pedig Szentlélekkel  keresztel majd  meg benneteket!"  Ezekben a  napokban
   történt, hogy eljött  Jézus a galileai  Názáretből, és  megkeresztelkedett
   Jánosnál a Jordánban.  És mindjárt,  amint feljött a  vízből, látta,  hogy
   megnyílik az ég, és a Lélek, mint  egy galamb, leszáll rá. Az égből  pedig
   szózat hallatszott: "Te vagy az én szeretett Fiam, benned kedvem telik!"

   Keresztelő  János   tevékenysége   nagyon  hatásosnak   és   eredményesnek
   bizonyult. Egyszerű életmódja hitelesítette  megtérésre szólító szavát,  s
   ennek köszönhetően az emberek nagy számban érkeztek hozzá, hogy a bűnbánat
   jeleként részesedjenek  a keresztségben.  Hozzá járulnak  a városok  és  a
   falvak lakói, de tőle kérnek útmutatást a  vámosok és a katonák is. A  nép
   nagy számát és a sikert látva János mégsem válik elbizakodottá, nem  száll
   a fejébe  a dicsőség,  hanem továbbra  is alázatos  marad. Nem  lép túl  a
   szerepén, nem értékeli túl sem önmagát, sem küldetését. Világossá teszi az
   emberek  számára,  hogy  az  ő   feladata  csak  a  Megváltó   érkezésének
   előkészítése, de nem  ő a Messiás.  Arra tanítja a  hozzá érkezőket,  hogy
   hamarosan megérkezik az Üdvözítő, aki nagyobb nála.
   Jó, ha  van bennünk  egy  helyes hivatás-  és  küldetéstudat. De  soha  ne
   felejtsük, hogy nem  lehetünk nagyobbak Mesterünknél.  Nem nőhetünk túl  a
   szerepünkön, nem  hirdethetjük a  saját igazságainkat,  hanem  Krisztusról
   küldötteiként róla kell tanúságot tennünk.

   Jézus Krisztus, Üdvözítőm,
   nézz le rám trónodról irgalmasan!
   Te drága véreddel megváltottál minket
   az örök életre.