[Evangelium] 2007-01-03

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2007. Jan. 3., Sze, 05:10:02 CET

   2007. január 3. - Szerda

   Abban az  időben,  amikor Keresztelő  János  látta, hogy  Jézus  közeledik
   feléje, így szólt: "Íme, az Isten  Báránya, aki elveszi a világ bűneit!  Ő
   az, akiről azt  mondtam: Utánam  jön egy  férfi, aki  megelőz engem,  mert
   előbb volt,  mint  én. Én  sem  ismertem őt,  de  azért jöttem,  és  azért
   keresztelek vízzel, hogy  megismertessem őt Izraelben."  János azután  így
   folytatta tanúságtételét: "Láttam, hogy az égből, mint egy galamb, leszáll
   rá a Lélek,  és rajta  marad. Én  sem ismertem  őt, de  aki küldött,  hogy
   vízzel kereszteljek, az mondta nekem:  Akire látod, hogy rászáll a  Lélek,
   és rajta marad,  ő az, aki  Lélekkel keresztel. Én  láttam, és  tanúskodom
   arról, hogy ő az Isten Fia!"

   Keresztelő  János  egészen  világosan   és  határozottan  tesz   tanúságot
   Jézusról: "Én  láttam, és  tanúskodom arról,  hogy ő  az Isten  Fia!"  (Jn
   1,34). Három elemre  érdemes odafigyelnünk, amikor  a kijelentés  tartamát
   szemügyre vesszük: a látásra, a felismerésre és a tanúskodásra.
   Néhány napja,  karácsonykor  lélekben  Betlehemben  jártunk  és  láttuk  a
   jászolban fekvő Gyermeket.  Nem akartunk másra  figyelni és nem  engedtük,
   hogy  bármi  más  elterelje  a  figyelmünket  róla.  Miközben  szemléltük,
   remélhetőleg felismertük benne megváltónkat és az Isten Fiát. Most  pedig,
   a karácsony  utáni  időben  elindulunk, hogy  tanúságot  tegyünk  róla.  A
   Keresztelőhöz hasonlóan rámutatunk életünk Urára, Jézusra, és  tanúsítjuk,
   hogy ő az Isten Fia.
   Sok emberben él az Isten-látás vágya, de valamilyen okból nem jutnak el  a
   felismerésre.  Tanúságtételünk   Jézusról  felnyithatja   szemüket,   hogy
   eljussanak a felismerésre és meglássák Jézusban az emberré lett Istent.

   Jézus Krisztus!
   Te nem  akarod,  hogy  bármelyikünk  benső  kínoktól  gyötrődjön.  Eljössz
   hozzánk, hogy  megvilágítsd számunkra  az emberi  szenvedés  misztériumát,
   amely segít minket, hogy bensőséges kapcsolatba kerüljünk Istennel.
   Vigasztaló Szentlélek! Tégy minket  készségessé, hogy enyhíteni tudjuk  az
   ártatlanok   szenvedésének   fájdalmát,   és   figyeljünk   azokra,   akik
   megpróbáltatásokon mennek  keresztül,  s így  életük  Krisztus  szentségét
   sugározza.
   Roger testvér imája