[Evangelium] 2006-12-28

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Dec. 28., Cs, 05:10:01 CET

   2006. december 28. - Csütörtök, Aprószentek

   Miután a  bölcsek  eltávoztak,  íme, az  Úr  angyala  megjelent  Józsefnek
   álmában, és így szólt: "Kelj fel, vedd a gyermeket és anyját, és  menekülj
   Egyiptomba! Maradj ott, míg nem szólok neked! Heródes ugyanis arra készül,
   hogy megkeresi és megöli a  gyermeket." József fölkelt, fogta a  gyermeket
   és anyját,  és  még  azon  éjjel elment  Egyiptomba.  Ott  maradt  Heródes
   haláláig,  hogy  beteljesedjék,  amit  az  Úr  a  próféta  által  mondott:
   Egyiptomból hívtam  az én  fiamat. Amikor  Heródes látta,  hogy a  bölcsek
   kijátszották,  nagy  haragra  lobbant,  és  Betlehemben  meg  annak  egész
   környékén megöletett minden fiúgyermeket  kétévestől lefelé, a  bölcsektől
   megtudott időnek megfelelően. Akkor  beteljesedett, amit Jeremiás  próféta
   jövendölt: "Kiáltás  hangzik  Rámában,  nagy  sírás  és  jajgatás:  Ráchel
   siratja fiait, és nem akar vigasztalódni, mert nincsenek többé."

   Jézus születésének,  karácsony ünnepének  öröme nem  tartott sokáig,  mert
   Szent István vértanúságát követően az Aprószentek vértanúira emlékezünk  a
   mai napon. Azokra az ártatlan  gyermekekre, akiket Jézus miatt öltek  meg.
   Az emberi féltékenység,  a kicsinyesség,  a hatalom  féltése az  uralkodót
   szörnyű cselekedetre  indítja.  Hatalmával  visszaélve  ártatlanok  életét
   oltja ki.
   De mindez  nem rendítheti  meg  Istenbe vetett  hitünket! Bár  nagynak  és
   legyőzhetetlennek tűnik az emberi gonoszság, mi hisszük, hogy Isten jósága
   képes mindent  fájdalmat  szeretetté  alakítani.  Törekedjünk  arra,  hogy
   megmaradjon   bennünk   az   Isten   iránti   igaz   szeretet,   mert   az
   Isten-szeretőknek valóban minden a javukra válik.

   Uram, eladott  rabszolgaként  kiáltok  hozzád,  hallgass  meg,  ki  minket
   megváltasz!  Eladtam  magam  a  gonoszság  birodalmának,  és  fizetségként
   megízleltem a  tiltott  fa  fukarul adott  élvezetét.  Ezt  kiáltom:  Hozd
   egyenesbe, amit én elrontottam, vezesd lépteimet a te szavaid szerint!
   Egészen meg vagyok görnyedve gonoszságom súlya alatt, a te szavad  azonban
   az igazság zsinórmértéke. Uram, egyenesíts ki engem a te igazságod mértéke
   szerint!
   Szent Ágoston