[Evangelium] 2006-12-13

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Dec. 13., Sze, 05:10:02 CET

   2006. december 13. - Szerda, Szent Lúcia szűz és vértanú

   Abban az időben Jézus így szólt az őt követő emberekhez: "Jöjjetek  hozzám
   mindnyájan,  akik  fáradtak  vagytok,  és  terhek  alatt  görnyedtek:   én
   felüdítelek titeket! Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem,  mert
   én szelíd vagyok és alázatos szívű,  és nyugalmat talál lelketek. Mert  az
   én igám édes, és az én terhem könnyű."

   "Jöjjetek hozzám mindnyájan!" (Mt 11,28)
   Jöjjetek hozzám  mindnyájan  -  olvassuk  az  evangéliumban  Jézus  szelíd
   szavait. Mennyire jól esik  szívünknek ez a hívás!  Milyen jól esik,  hogy
   nem elküldenek  minket "melegebb  éghajlatra", nem  megszabadulni  akarnak
   tőlünk, nem terhes  a jelenlétünk valaki  számára és nem  távolságtartásra
   törekszik a hozzánk szóló.
   Adventi utunk  felénél  járva,  amikor  kezdünk  belefáradni,  hogy  egyre
   nyugtalanabbul szaladgálunk az ajándékok után, szeretnénk végre egy kicsit
   megnyugodni. Itt van tehát  az idő, hogy  engedelmeskedjünk a hívásnak  és
   elinduljunk  Jézus  felé,  akiben  megtalálhatjuk  lelkünk  nyugalmát.   A
   vásárlásra buzdító hangos reklámok zajában halljuk meg ezt a csendes  hívó
   szót: Jöjjetek hozzám!

   Istenem,  aki  irgalmas  vagy  a  nyomorulthoz,  bocsáss  meg  nekem,  egy
   bűnösnek, adj életet egy halottnak, megigazulást egy gonosznak,  kegyelmed
   kenetét egy megkeményedett szívnek.
   Végtelenül kegyes Isten, hívj vissza engem, egy szökevényt, vonzz magadhoz
   egy lázadót, emelj föl  egy elesettet, támogasd a  lábon állót, vezesd  az
   úton haladót! Ámen.
   Aquinói Szent Tamás

   Szombaton Szombathelyen
   2006. december 16-án Veres András szombathelyi püspök megnyitja a  Brenner
   János-emlékévet. A szentmise  10.30 órakor kezdődik  a Székesegyházban.  A
   misét  élőben  közvetíti  a  Magyar  Katolikus  Rádió,  amely  online   is
   hallgatható (www.katradio.hu)
   Az emlékévre megjelent Segédkönyv ingyen megrendelhető.
   Információ: [1]www.brennerjanos.hu
   Az oldalon megtalálható a cím is, amelyen megrendelhető.
   Akinek lehetősége  van,  jöjjön  el  személyesen  a  misére,  hogy  együtt
   imádkozzunk Brenner János atyáért, akit az 1956-os magyar forradalom utáni
   megtorlások  idején  gyilkoltak  meg,  hogy   a  papságot  és  a   híveket
   megfélemlítsék. 26  éves volt.  Részvételünk iránta  való tiszteletünk  és
   hitünk kifejezése.
   István atya