[Evangelium] 2006-12-07

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Dec. 7., Cs, 05:10:03 CET

   2006. december 7. - Csütörtök, Szent Ambrus

   A hegyi beszédben  Jézus így  szólt tanítványaihoz: "Nem  mindaz, aki  azt
   mondja nekem: Uram, Uram! - jut be a mennyek országába, hanem csak az, aki
   teljesíti mennyei Atyám akaratát.  Aki hallgatja tanításomat, és  tettekre
   is váltja, hasonlít a bölcs emberhez, aki házát sziklára építette. Szakadt
   a zápor, ömlött az  ár, süvöltött a  szél és rázúdult a  házra, de az  nem
   dőlt össze,  mert  sziklára  épült.  Mindaz  pedig,  aki  hallgatja  ugyan
   tanításomat, de tettekre nem váltja, hasonlít a balga emberhez, aki  házát
   homokra építette.  Szakadt a  zápor, ömlött  az ár,  süvöltött a  szél  és
   rázúdult a házra. Az összedőlt, és nagy romhalmaz lett belőle."
   Mt 7,21. 24-27

   Elmélkedés:

   "...aki teljesíti mennyei Atyám akaratát." (Mt 7,21)
   Amikor ezekben  a napokban  az  Isten-látás vágyával  elindulunk  Betlehem
   felé, felmerül  bennünk  a  kérdés: Vajon  elegendő,  ha  Jézus  tanítását
   hallgatjuk? Vajon elégedett  lesz velünk a  Gyermek, ha szóban  megvalljuk
   hitünket? Mindez kevésnek  tűnik, hiszen Jézus  szerint csak az  jut be  a
   mennyek országába, aki teljesíti a mennyei Atya akaratát. Egész  életünket
   neki kell adnunk, hallgatnunk és élnünk kell tanítását. Ugyanakkor, jó, ha
   hirdetjük is igazságát, hogy minden ember megláthassa az üdvösséget.
   Az igazán bölcs  ember nem csak  szemlélni szeretné Jézust,  s nem  csupán
   kevéske ajándékot visz neki, hanem egész életét Őrá bízza.
   Keresem-e  Isten  akaratát?  Törekszem-e  szándékainak  megismerésére   és
   teljesítésére?

   Szeretet és  dicsőség  Atyja, védj  meg  engem, hogy  elzárt  kertként  és
   lepecsételt forrásként őrizzem tisztaságom szentélyét! Hadd találjalak meg
   téged ebben a  szentélyben, Istenem,  hadd szorítsalak  magamhoz, és  hadd
   maradjak mindig veled.
   Add, hogy lelkem minden erejével éjjel-nappal éberen virrasszak, hogy soha
   ne találj engem álomba merülten. Hitem  és lelkem szavad elé siet.  Szívem
   legyen éber, de testem aludjék, nehogy saját káromra elkezdjek virrasztani
   a bűnben.
   Szavadat tedd pecsétként a szívemre  és a karomra, hogy minden  érzésemben
   és tettemben egyedül te ragyogj, én pedig egyedül terád nézzek és  terólad
   beszéljek! Ámen.
   Szent Ambrus

   Kedves Listatagok!
   Idén is készítettem  egy kis diavetítéses  (Power Point) adventi  naptárt,
   amely az alábbi oldalról letölthető:
   [1]Adventi naptár 2006.
   Akik régebb óta kapják az e-vangéliumot emlékeznek rá, hogy milyen sikeres
   volt tavaly, illetve egy évvel korábban az adventi  evangéliumhirdetésünk.
   A listatagok  bátorítására  és  meghívására  több  százan  iratkoztak  fel
   listánkra és csatlakoztak lelki közösségünkhöz.
   Az advent  kezdetén  idén  is  arra  kérlek  benneteket,  hogy  ajánljátok
   barátaitoknak és ismerőseiteknek az e-vangélium listát. Bátorítsátok őket,
   hogy éljenek a napi lelki táplálkozás ezen lehetőségével, iratkozzanak fel
   a listára,  hogy  ők is  megkapják  az e-vangéliumot  és  az  elmélkedést.
   Jelenleg közel 6400 e-mail címre küldjük az e-vangéliumot.
   Osszuk meg kincseinket és hirdessük az Evangéliumot!
   Megköszönve apostoli lelkesedésteket, szeretettel: István atya