[Evangelium] 2006-12-05

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Dec. 5., K, 05:10:02 CET

   2006. december 5. - Kedd

   Amikor a hetvenkét tanítvány  nagy örömmel visszatért küldetéséből,  Jézus
   felujjongott a Szentlélekben,  és így imádkozott:  "Áldalak téged,  Atyám,
   mennynek és földnek Ura, mert elrejtetted ezeket a bölcsek és okosak elől,
   és a kicsinyeknek jelentetted ki. Igen, Atyám, így tetszett neked. Mindent
   átadott nekem Atyám.  Senki más nem  ismeri a  Fiút, csak az  Atya; és  az
   Atyát sem  ismeri  senki, csak  a  Fiú, és  az,  akinek a  Fiú  ki  akarja
   jelenteni." Jézus ezután  tanítványaihoz fordult, és  külön nekik  mondta:
   "Boldog a szem, amely látja, amit ti láttok. Mondom nektek, sok próféta és
   király szerette volna  látni, amit ti  láttok, de nem  látta, és  hallani,
   amit ti hallotok, de nem hallotta."

   "Boldog a szem, amely látja, amit ti láttok." (Lk 10,23)
   A karácsony a látás napja, pontosabban az Isten-látás ünnepe. Minden  szem
   a  jászolban  fekvő  Gyermekre  szegeződik,  s  Őt  nézi.  Boldogok,  akik
   részesülnek ebben  az  élményben.  Boldogok, akik  az  éjszaka  sötétjében
   meglátják az igazi Világosságot.
   Az ünnep  felé  haladva lassacskán  minden  egyéb a  látómezőnkön  kívülre
   kerül.  Remélhetőleg  egyre  kevesebb  esemény  vonja  el  figyelmünket  a
   lényegről. Ha  jobban  szeretnénk látni,  közelebb  kell mennünk.  Maga  a
   Gyermek hív minket bátorító tekintetével, hogy közelebb merészkedjünk, s a
   szemébe nézzünk.  Nem kell  zavarodottan lesütni  szemünket, és  nem  kell
   elkapnunk  tekintetünket,  amikor  ránk   tekint.  Boldogok  vagyunk,   ha
   meglátjuk Őbenne az Atya ajándékát.

   Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és  kicsinységem
   tudatában  hálát  adok  neked,   s  egész  lelkemmel  kérlek,   rendkívüli
   jóságodban  fogadd  jóakarattal  könyörgésemet:  hatalmaddal  űzd  el   az
   ellenséget  tetteimtől  és  cselekedeteimtől,  erősíts  engem  a   hitben,
   kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és vezess el engem
   boldogságod birtoklására!
   Szent Ágoston

   Kedves Listatagok!
   Az idei Prima Primissima-díj egyik jelöltje az irodalom kategóriában  Nagy
   Gáspár  költő,  a  Magyar   Katolikus  Rádió  irodalmi   szerkesztőségének
   vezetője, aki jelenleg súlyos beteg.
   A közönségszavazatok alapján is kiadnak egy díjat. Kérem, hogy aki teheti,
   egy telefonhívással szavazzon rá, a következő számot hívva: 06/30-3030490.
   Szavazni 2006. december 6-án estig lehet.

   Idén is készítettem  egy kis diavetítéses  (Power Point) adventi  naptárt,
   amely az alábbi oldalról letölthető:
   [1]Adventi naptár 2006.
   Akik régebb óta kapják az e-vangéliumot emlékeznek rá, hogy milyen sikeres
   volt tavaly, illetve egy évvel korábban az adventi  evangéliumhirdetésünk.
   A listatagok  bátorítására  és  meghívására  több  százan  iratkoztak  fel
   listánkra és csatlakoztak lelki közösségünkhöz.
   Az advent  kezdetén  idén  is  arra  kérlek  benneteket,  hogy  ajánljátok
   barátaitoknak és ismerőseiteknek az e-vangélium listát. Bátorítsátok őket,
   hogy éljenek a napi lelki táplálkozás ezen lehetőségével, iratkozzanak fel
   a listára,  hogy  ők is  megkapják  az e-vangéliumot  és  az  elmélkedést.
   Jelenleg közel 6400 e-mail címre küldjük az e-vangéliumot.
   Osszuk meg kincseinket és hirdessük az Evangéliumot!
   Megköszönve apostoli lelkesedésteket, szeretettel: István atya