[Evangelium] 2006-12-04

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Dec. 4., H, 05:10:02 CET

   2006. december 4. - Hétfő

   Abban az  időben, amikor  Jézus bement  Kafarnaumba, egy  pogány  százados
   járult eléje,  és  így szólt:  "Uram,  szolgám bénán  fekszik  otthon,  és
   szörnyen kínlódik." Jézus így felelt: "Megyek és meggyógyítom." A százados
   ezt válaszolta: "Uram, nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj, hanem  csak
   egy szóval mondd,  és meggyógyul  az én szolgám.  Jómagam, bár  alárendelt
   ember vagyok, katonáknak parancsolok. Ha azt mondom az egyiknek: "Menj!" -
   elmegy; a másiknak: "Jöjj ide!" -  akkor hozzám jön; és szolgámnak:  "Tedd
   ezt!" - és megteszi."
   Amikor Jézus  ezt  hallotta,  elcsodálkozott,  és  így  szólt  kísérőihez:
   "Bizony mondom nektek, ekkora hitet senkinél sem találtam Izraelben. Ezért
   azt mondom  nektek:  Sokan jönnek  majd  napkeletről és  napnyugatról,  és
   asztalhoz telepednek Ábrahám, Izsák és Jákob mellé a mennyek országában."

   "Uram, nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj." (Mt 8,8)
   Egy törvénytisztelő zsidó számára nem  volt lehetséges, hogy belépjen  egy
   pogány ember házába, mert  tisztátalanná vált volna.  Éppen ezért a  római
   katonatiszt udvariasságára  utal,  hogy  nem kéri  Jézustól,  hogy  házába
   betérve gyógyítsa  meg  szolgáját.  Amikor az  Úr  azonnal  elindul,  hogy
   segítsen, a  százados  méltatlansága  tudatában azt  kéri  tőle,  hogy  ne
   menjen, hanem csak egy szót szóljon.
   Adventben Jézus érkezésére  várakozunk. Arra várunk,  hogy az ember  bűnös
   világába belépjen a szent Isten. Hiába mondanánk, hogy nem kell  eljönnie,
   hiszen biztosan a  mennyből is  meg tud  váltani minket.  Ő elindul,  hogy
   belépjen házunkba és életünkbe.  Bár nem vagyunk  rá méltók, mégis  kérjük
   bátran Jézust, hogy jöjjön el a mi otthonainkba!

   Uram, én  nem vagyok  világosság  saját magam  számára. Szem  lehetek,  de
   világosság nem. Mit ér azonban a nyitott és egészséges szem, ha hiányzik a
   világosság? Hozzád kiáltok tehát: adj, Uram, lámpámnak világosságot! A  te
   fényeddel, Uram, eloszlatod sötétségemet. Magamtól csak sötétségem van, te
   viszont  világosság  és   fény  vagy,  aki   szétszórod  sötétségemet   és
   megvilágítasz. Nem tőlem jön a világosság, s csak akkor van bennem a fény,
   ha te megadod.
   Szent Ágoston

   Kedves Listatagok!
   Idén is készítettem  egy kis diavetítéses  (Power Point) adventi  naptárt,
   amely az alábbi oldalról letölthető:
   [1]Adventi naptár 2006.
   Akik régebb óta kapják az e-vangéliumot emlékeznek rá, hogy milyen sikeres
   volt tavaly, illetve egy évvel korábban az adventi  evangéliumhirdetésünk.
   A listatagok  bátorítására  és  meghívására  több  százan  iratkoztak  fel
   listánkra és csatlakoztak lelki közösségünkhöz.
   Az advent  kezdetén  idén  is  arra  kérlek  benneteket,  hogy  ajánljátok
   barátaitoknak és ismerőseiteknek az e-vangélium listát. Bátorítsátok őket,
   hogy éljenek a napi lelki táplálkozás ezen lehetőségével, iratkozzanak fel
   a listára,  hogy  ők is  megkapják  az e-vangéliumot  és  az  elmélkedést.
   Jelenleg közel 6400 e-mail címre küldjük az e-vangéliumot.
   Osszuk meg kincseinket és hirdessük az Evangéliumot!
   Megköszönve apostoli lelkesedésteket, szeretettel: István atya