[Evangelium] 2006-11-07

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Nov. 7., K, 05:10:02 CET

   2006. november 7. - Kedd

   Jézus egyszer  egy  előkelő farizeus  házában  ebédelt. A  vendégek  közül
   megszólalt valaki: "Boldog, aki asztalhoz ülhet Isten országában". Jézus a
   következő példabeszéddel  válaszolt: "Egy  ember nagy  lakomát  rendezett.
   Sokakat meghívott. Amikor  eljött a lakoma  ideje, elküldte szolgáját,  és
   ezt üzente a meghívottaknak: "Jöjjetek! Minden készen van." De azok  sorra
   mentegetőzni kezdtek. Az első azt üzente: "Földet vettem. El kell  mennem,
   hogy megnézzem. Kérlek, ments ki engem!" A másik azt mondta: "Öt iga ökröt
   vettem, ki kell próbálnom. Kérlek, ments ki engem!" Egy további így szólt:
   "Most nősültem,  nem  mehetek."  A  szolga  hazatért,  jelentette  mindezt
   urának. A  házigazda  haragra  lobbant. Meghagyta  szolgájának:  "Menj  ki
   azonnal a  város tereire  és  utcáira, és  vezesd  be ide  a  szegényeket,
   bénákat, vakokat,  sántákat!"  A  szolga  jelentette:  "Uram,  parancsodat
   teljesítettem, de  még mindig  van  hely." Az  úr akkor  megparancsolta  a
   szolgának: Menj ki az országutakra  és a sövények mentére, és  kényszeríts
   be mindenkit, hogy megteljék a házam! Mondom nektek: Senki sem ízleli  meg
   lakomámat azok közül, akik hivatalosak voltak."

   Jézus továbbra is az ünnepi  lakodalom témájánál marad. A mai  példabeszéd
   szerint sokan  kifogásokat  keresnek, hogy  ne  kelljen részt  venniük  az
   ünnepségen. Egyesek szinte egészen  nevetséges dolgokat találnak ki,  hogy
   távolmaradásukat igazolják. Valójában  azonban nincs  mentségük, hiszen  a
   legnagyobb jóból  zárják ki  magukat. A  vendéglátó végül  a  méltatlannak
   bizonyuló személyek helyett a társadalom kitaszítottait, a szegényeket  és
   a betegeket hívja meg.
   A tanító példabeszéd egyértelműen  az üdvösségre vonatkozik, hiszen  Jézus
   azután mondja, hogy az egyik vendég boldognak nevezte azokat, akik  helyet
   foglalnak Isten országában.
   Napjainkban is  sokan vannak,  akik  visszautasítják Isten  meghívását  az
   üdvösségre. Talán mert nem ismerik  fel a nagyszerű lehetőséget. Vagy  nem
   ismerik a meghívó személyét és szándékait. Esetleg nem tudják, hogy milyen
   alkalomra szól a meghívás. Vagy nem érzik, hogy most nem lehet büntetlenül
   és következmények nélkül kifogásokat keresni.
   Boldogok  vagyunk,  ha  felismerjük   a  meghívásban  rejlő   lehetőséget,
   elfogadjuk a hívást és helyet kapunk majd Isten örök országában.

   Ó, adj kegyelmet nekünk,
   hogy csak azt szeressük, ami neked tetszik,
   hogy minden gondolatunk és akaratunk
   tökéletesen egy legyen a tiéddel!

   Milyen jó Istennek szolgálni!
   Milyen gazdagon jutalmazza
   már e földön azokat, akik szeretik őt!

   Add meg, fölséges Teremtőm,
   hogy szent kegyelmed segítségével
   minden erőmmel neked szolgáljak,
   dicsőségeden dolgozzam,
   hiszen ez életemnek legfőbb kötelessége!
   De la Salle Szent János

   Egyik listatag imát kér, hogy  le tudja győzni rosszindulatú  késztetéseit
   és hibáit, amelyek miatt veszélyben érzi hitét.
   Imát kér  egy  leukémiás listatag  is,  akinek csontvelő  átültetésre  van
   szüksége,  és   kemoterápiás   kezelést   kap.   Imádkozzunk   a   kezelés
   eredményességéért.
   Egy hűséges listatagunk imát kér, mert édesanyjával együtt nehéz anyagi és
   lelki helyzetbe kerlül. Imádkozzunk gondjaik mielőbbi megszűnéséért.
   Imát kér  továbbá egy  50 éves  szegedi iskolai  tanár és  hitoktató,  aki
   munkát és  megélhetést  keres.  Imádkozzunk  érte,  hogy  ne  veszítse  el
   önbizalmát!