[Evangelium] 2006-10-21

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Okt. 21., Szo, 05:10:03 CEST

   2006. október 21. - Szombat

   Jézus egy  alkalommal  így  beszélt tanítványaihoz:  Mondom  nektek,  hogy
   mindazt, aki  megvall engem  az emberek  előtt, az  Emberfia is  megvallja
   Isten angyalai előtt. Aki pedig megtagad engem az emberek előtt, azt én is
   megtagadom Isten angyalai  előtt. Aki az  Emberfia ellen szól,  bocsánatot
   nyer, de aki  a Szentlelket káromolja,  az nem nyer  bocsánatot. Amikor  a
   zsinagógák, elöljárók vagy hatóságok elé hurcolnak titeket, ne aggódjatok,
   hogy miképpen  és mivel  védekezzetek, vagy  mit mondjatok!  A  Szentlélek
   abban az órában megtanít majd titeket, hogy mit kell mondanotok.

   Miután  az  előző  napokban  Jézus  farizeusokról  mondott   kijelentéseit
   olvastuk, a mai  napon Lukács  evangélista a  Jézussal szemben  tanúsított
   ellenállásról átvezet minket  arra a témára,  hogy tanítványai és  követői
   szintén  szembenállással   fognak   találkozni.  Jézus   tanítványait   és
   apostolait nem éri majd később  teljesen váratlanul az üldözés, hiszen  az
   Úr távozása  után  visszaemlékeznek  arra,  hogy  mesterük  mindezt  előre
   jelezte nekik. De arra is emlékezni fognak majd, hogy tanácsokat is  adott
   nekik, hogyan viselkedjenek az ilyen helyzetekben.
   Mindenekelőtt nincs okuk félelemre,  hiszen Isten Szentlelke mindig  velük
   lesz, hogy  megerősítse  őket  a  tanúságtételben.  Szükségük  is  lesz  e
   támogató kegyelemre, amely azt biztosíthatja,  hogy a hívő ne tagadja  meg
   Jézust hanem megőrizze a hűséget.
   Jézus nem  ígér  könnyű életet  senkinek,  és nem  állítja,  hogy  követői
   mentesek  maradnak  a  támadásoktól.  De  azt  megígéri,  hogy   mindvégig
   tanítványaival  marad.  Még  az  előre  láthatatlan  és   kiszámíthatatlan
   helyzetekben is övéivel van.
   Jézus megígéri  továbbá,  hogy aki  bátran  tanúságot tesz  róla  ebben  a
   világban az emberek előtt, azt ő is megvallja majd a mennyben. Ez tehát az
   üdvösség útja számunkra.

   Istenem és  Atyám! Nem  ismerem, még  minő fájdalmak  és  megpróbáltatások
   várnak rám,  de azt  tudom, hogy  bármi is  ér, te  kezdettől fogva  előre
   tudtad, láttad,  te  rendelted  el,  te mérted  rám,  és  ez  elég  nekem.
   Alázattal imádom örök  rendeléseidet, és irántad  való szeretetből  teljes
   szívemből elfogadom azokat. Azt akarom,  hogy minden úgy történjen  velem,
   ahogy te  akarod. Neked  ajánlom fel  mindezt, és  az áldozatot  egyesítem
   Jézus Krisztus, isteni  megváltóm áldozatával. Az  ő nevében, és  végtelen
   érdemeiért kérem tőled szenvedéseimben a türelem kegyelmét és a  tökéletes
   önmegtagadást, amellyel a te isteni fölségednek tartozunk. Ámen.
   (Köszönet Vilics Eszternek, aki az imát küldte.)

   Imádkozzunk a  44  évesen elhunyt  Szögi  Lajos tiszavasvári  tanárért  és
   családjáért, valamint megbékélésért és a kölcsönös kiengesztelődésért.
   Egyik listatagunk  férjéért, valamint  autóbalesetett szenvedett,  illetve
   beteg gyermekeiért kér imádságot.
   Egy másik tagunk  távol élö  testvéréért, születendö  gyermekéért és  öket
   támogató édesanyja egészségéért kér imát.
   Imát kér  még  valaki  azért,  hogy  helyre  tudja  hozni  párkapcsolatát,
   valamint családjáért, amelyet több baleset ért az utóbbi időben.
   Imádságot kérnek továbbá egy húsz éves lány testi-lelki gyógyulásáért.
   Egy levélíró imát kér férjéért,  aki családjától távol dolgozik. Imát  kér
   mindenkiért, aki napról napra  vállalja még a munkahelyi  megaláztatásokat
   is, már ha van lyan szerencsés, hogy van munkahelye. Imádkozzunk azért is,
   hogy elismerjék és  megbecsüljék mindenkinek  a munkáját,  és senkinek  se
   keljen félelemmel vagy  szorongással munkába  indulnia vagy  gondterhelten
   onnan hazatérnie családjához.
   A kérők nevében is megköszönöm mindenki imáit! István atya