[Evangelium] 2006-10-14

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Okt. 14., Szo, 05:10:02 CEST

   2006. október 14. - Szombat

   Egy alkalommal, amikor Jézus tanított, felkiáltott egy asszony a tömegből:
   "Boldog a méh, mely  hordozott téged, és az  emlő, amely táplált!" Erre  ő
   így válaszolt: "És még milyen boldogok azok, akik Isten szavát  hallgatják
   és meg is tartják!"

   A tömegből felkiáltó asszony Jézus édesanyját nevezi boldognak, ő  viszont
   még  boldogabbnak  tartja  azokat,   akik  hallgatják  tanítását.  A   két
   kijelentés semmiképpen nem hordoz ellentmondást önmagában. Közös alapjukat
   könnyű megtalálnunk,  s  ez  nem  más,  mint  a  Jézussal  való  személyes
   kapcsolat, ami minden emberi boldogság alapja.
   Mária, Jézus  édesanyja  számára a  boldogságot  a fiával  való  kapcsolat
   biztosította. Az  angyali üdvözletkor  így imádkozott:  "Boldognak  hirdet
   engem minden nemzedék" (Lk 1,48).  Boldogsága a Jézussal való  közelségből
   és lelki kapcsolatból fakadt.  Lélekben együtt volt  fiával még akkor  is,
   amikor a keresztúton a testi szenvedéseknek csak szemlélője lehetett.
   Számunkra  a  tanítás  hallgatása  és  a  szentségekben  való   részesedés
   biztosítja elsősorban  a baráti,  testvéri, személyes  viszonyt  Jézussal.
   Vegyük észre, hogy a Jézus által boldogoknak nevezettek között vagyunk  mi
   is, akik naponta hallgathatjuk tanítását az evangéliumban!

   Hiszek benned, Uram, de erősítsd hitemet!
   Bízom benned, de erősítsd reményemet!
   Szeretlek téged, de adj nekem izzóbb szeretetet!

   Neked szentelem gondolataimat, hogy reád gondoljak;
   szavaimat, hogy rólad beszéljek;
   tetteimet, hogy azokat tetszésed szerint végezzem;
   szenvedéseimet, hogy azokat az irántad való szeretetből viseljem.

   Én azt akarom, amit te akarsz; azért, mert te akarod.
   Úgy, ahogy te akarod. Addig, amíg te akarod!
   XI. Kelemen pápa