[Evangelium] 2006-10-07

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Okt. 7., Szo, 05:10:02 CEST

   2006. október 7. - Szombat, Rózsafüzér Királynője

   A hetvenkét  tanítvány, akiket  Jézus az  evangélium hirdetésére  küldött,
   nagy örömmel tért vissza. "Uram - mondták  Jézusnak -, a te nevedre még  a
   gonosz lelkek  is engedelmeskedtek  nekünk." Ő  így válaszolt:  "Láttam  a
   sátánt: mint a villám, úgy bukott le az égből. Hatalmat adtam nektek, hogy
   kígyókon  és  skorpiókon  járjatok,  hogy  minden  ellenséges  erőn   úrrá
   legyetek: Semmi sem fog ártani  nektek. Mindazonáltal ne annak  örüljetek,
   hogy a gonosz lelkek engedelmeskedtek nektek. Inkább annak örüljetek, hogy
   nevetek föl van írva a mennyben."
   Abban az órában  Jézus felujjongott  a Szentlélekben,  és így  imádkozott:
   "Magasztallak téged, Atyám,  ég és  föld Ura, mivel  elrejtetted ezeket  a
   bölcsek és az  okosak elől,  és feltártad  az egyszerűeknek,  így van  ez,
   Atyám, mert így tetszett neked. Az  Atya mindent átadott nekem. Senki  más
   nem ismeri a Fiút, csak az Atya, és  az Atyát sem ismeri más, csak a  Fiú,
   és az, akinek a Fiú ki akarja nyilatkoztatni." Jézus azután tanítványaihoz
   fordult, és így  szólt: "Boldog az  a szem, amely  látja, amit ti  láttok.
   Mondom nektek: Sok próféta és király szerette volna látni, amit ti láttok,
   de nem látta; szerette volna hallani, amit ti hallotok, de nem hallotta."

   Lelkipásztorként sokszor  hallom  a  hívektől,  hogy  azért  nem  szeretik
   imádkozni a rózsafüzért,  mert nem  látják semmi értelmét  az igen  hosszú
   imádkozásnak és unalmasnak tartják. Papként magam is megtapasztaltam, hogy
   a céltalan imádkozásnak  valóban nem  sok értelme van,  és sokszor  szinte
   teljesen hiábavalónak tűnik.
   De azt  is megtapasztaltam  már, hogy  ha egy  egészen konkrét  szándékért
   imádkozom, valamiért, amit nagyon fontosnak tartok, akkor észre sem veszem
   az idő múlását,  nem nézegetem  az órámat, és  nem sajnálom  az időmet  az
   imádságra szánni.  És ha  például lelki  beszélgetések vagy  szentgyónások
   alkalmával ezt tanácsolom valakinek,  akkor mindig örömmel jönnek  vissza,
   hogy ez valóban működik.
   Bizonyára sokan  átélték már  ugyanezt.  És mindannyiunknak  vannak  olyan
   szándékai, amiért fontosnak tartjuk  az imát, mert  esetleg már semmi  más
   nem segíthet.
   A rendszeres és kitartó imádkozásnak  annyi haszna mindenképpen van,  hogy
   tiszta   vízként   állandóan   átjárva   minket,   tisztítja    lelkünket,
   gondolatainkat és érzéseinket. Fedezzük  fel újra a rózsafüzér  imádságot,
   mint tiszta forrásvizet!

   Szűz Mária, te vagy az én királynőm!
   Testemet és lelkemet ma,
   mindennap és halálom óráján,