[Evangelium] 2006-09-02

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Sze. 2., Szo, 05:10:04 CEST

   2006. szeptember 2. - Szombat, a Boldogságos Szűz Mária Szeplőtelen Szíve

   Abban az időben Jézus a következő példabeszédet mondta tanítványainak: Egy
   ember egyszer idegenbe készült, ezért összehívta szolgáit, és rájuk  bízta
   vagyonát.  Az  egyiknek  öt  talentumot   adott,  a  másiknak  kettőt,   a
   harmadiknak pedig  egyet, kinek-kinek  rátermettsége szerint,  aztán  útra
   kelt. Aki öt talentumot kapott, menten elkezdett vele kereskedni, és másik
   ötöt nyert  rajta.  Ugyanígy  az  is,  aki  kettőt  kapott,  másik  kettőt
   szerzett. Az pedig, aki  csak egyet kapott, elment,  ásott egy gödröt,  és
   elrejtette a földbe urának ezüstjét.

   Hosszú idő elteltével megjött a  szolgák ura, és számadást tartott  velük.
   Jött az, aki  öt talentumot kapott:  hozott másik ötöt  is, és így  szólt:
   "Uram, öt talentumot adtál nekem, nézd,  másik ötöt nyertem rajta." Az  úr
   így válaszolt: "Jól van, te derék és hűséges szolga! A kevésben hű voltál,
   sokat bízok rád:  Menj be urad  örömébe!" Jött az  is, aki két  talentumot
   kapott, és  így szólt:  "Uram,  két talentumot  adtál nekem,  nézd,  másik
   kettőt nyertem rajta." Az úr így válaszolt: "Jól van, te derék és  hűséges
   szolga! A kevésben  hű voltál,  sokat bízok  rád: Menj  be urad  örömébe!"
   Végül jött  az is,  aki  csak egy  talentumot  kapott. Így  szólt:  "Uram!
   Tudtam, hogy kemény  ember vagy,  ott is  aratsz, ahová  nem vetettél,  és
   onnan is  szüretelsz,  ahová nem  ültettél.  Félelmemben elmentem  hát  és
   elástam a  földbe a  talentumodat. Nézd,  ami a  tied, visszaadom  neked!"
   Válaszul az úr  ezt mondta neki:  "Te gonosz és  lusta szolga! Ha  tudtad,
   hogy aratok ott is, ahová nem vetettem, és szüretelek onnan is, ahová  nem
   ültettem,  ezüstjeimet  a  pénzváltóknak  kellett  volna  adnod,  hogy  ha
   megjövök, kamatostul kapjam vissza! Vegyétek csak el tőle a talentumot  és
   adjátok oda annak, akinek  tíz talentuma van! Mert  akinek van, annak  még
   adnak, hogy bővelkedjék: és akinek nincs, attól még azt is elveszik, amije
   van! Ezt a hasznavehetetlen szolgát pedig vessétek ki a külső  sötétségre!
   Ott sírás lesz és fogcsikorgatás!"

   A szolgákról szóló  példabeszéd sorozat folytatódik  a mai  evangéliumban,
   amelyben új szempont vetődik fel a szolgák viselkedésére vonatkozóan  uruk
   távollétének idején. Az úr érkezésére való várakozás nem maradhat tétlenül
   elfecsérelt idő, hanem a rábízott vagyonnal mindenkinek dolgoznia kell.  A
   szolgák tehetségük és  a rájuk  bízott vagyon  szerint kamatoztatták  azt,
   illetve olyan is  volt, aki  félelmében elásta azt.  A talentumokkal  való
   gazdálkodás nyilvánvalóan kockázatot rejt magában, hiszen el is lehet  azt
   veszíteni. Ezt azonban vállalni kell, mert a tétlenség nagyobb bűn.
   Isten mindannyiunknak adott jó  képességeket s tulajdonságokat,  amelyeket
   lelki fejlődésünk  számára és  embertársaink javára  kell  felhasználnunk.
   Ezeket mind Isten kegyelmének köszönhetjük. Szent Pál apostol  Timóteushoz
   írt levelében a következőt írja:  "Ne hanyagold el magadban a  kegyelmet!"
   (1Tim 4,14).
   Használjuk Isten szándékainak megfelelően mindazt  a jót, ami bennünk  van
   és éljünk a kegyelemmel, amelyet nekünk ad!

   Mindenható  Isten  tiszta   szívből  kérünk,   Fogadd  imádságunk,   buzgó
   könyörgésünk. Amit eddig végzett  töredelmes lelkünk, Vagy amit  mulasztva
   eddig még nem tettünk,  Pótolja szent Fiad  drágalátos Vére, Legyen  buzgó
   lelkünk megszentelésére. Tedd boldoggá  Isten, aki remél Benned,  Szenvedő
   hazánkról töröld le a könnyet. Add meg híveidnek kik a sírba tértek, Adjon
   drága Jézus örök üdvösséget. Ámen.

   Idén szombatonként, így a mai nap  imájával is a Magyar Katolikus  Püspöki
   Konferencia által  a  2006-os  esztendőre  meghirdetett  Nemzeti  imaévhez
   kapcsolódunk magyar nemzetünk lelki megújulásáért imádkozva.
   [1]Nemzeti imaév 2006.

   Kedves Listatagok!
   Egyik tagunk 34  éves lányáért  kér imádságot, akinek  szerdán műtötték  a
   szívét. Imdkozzunk mielőbbi felgyógyulásáért!
   Egy  másik  listatagunk  23  éves  fiának  gyógyulásáért  kéri  közbenjáró
   imáinkat.
   Imát kérnek továbbá egy atya lelki gyógyulásáért is.
   Imádságot kérnek még egy bélbetegségben szenvedő ember gyógyulásáért is.
   Egy fiatal  házaspár  imát  kér  veszélyben  lévő  magzatáért,  akit  nagy
   szeretettel vár.
   Egy listatagunk imát kér édesapjáért, hogy mielőbb újra munkát találjon.
   Egy 4 éves kislányért  is imádságot kérnek,  akit a közelmúltban  műtötték
   meg a  szívét, de  utána sajnos  nehézségek léptek  fel és  válságos  lett
   állapota. Imádkozzunk, hogy a kislány mielőbb meggyógyuljon!
   Imát kérnek még egy 86 éves nagymamáért is, aki magatehetetlenül fekszik a
   kórházban. A levlíró  azért kéri  az imát, "hogy  Isten megbocsásson  neki
   amiért bűnös életet élt és még most sem hisz igazán".
   Egy tagunk édesapjának felépüléséért szeretne imát kérni, aki augusztusban
   szívműtéten esett át.
   A kérők nevében is köszönöm mindenkinek az imáit! Szeretettel: István atya